Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Bemaristi 1/2024 10.04.2024 20:44 #9090

  • Havis
  • Havis hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 316
Pätevä lehti, kuten aina.

E60 artikkelia lukiessa ajatuksen kulku nyrjähti monta kertaa ammattitermiviidakossa, hukuin tämän tästä negatiivisten pintojen liekehdintään, ja sohvalla lehteä lukiessa koitin vääntäytyä horisontaaliseen vertikaaliin vaihtelevalla menestyksellä.

Minusta kun auto on joko hyvänäköinen tai sitten ei. E60:ssa on minusta jonkinlainen mittasuhdevirhe, joka onneksi jää piiloon sopivassa väri vanne yhdistelmässä.

Aivan kuin sen jälkeen kun alkuperäinen mallipiirros olisi CADissä, kori on A-pilariin saakka päätetty pitää ennallaan. Mutta sitten A pilarista taaksepäin koria on skaalattu kertoimella 1.1, ja vielä kerta kiellon päälle C-pilarista taaksepäin toiseen kertaan 1.1:lla. Joskus kun se takaposki ja takaylitys on kuin pykälää isommasta autosta, riippuu tosiaan väristä ja vannekoosta.

Samoin pyöräaukot on vähän liian suurella säteellä tehty, ilmankos melkein kaikki vanteet näyttää E60:ssa pieneltä. Jotkin G30 /G60 pyörät vois olla tuossa ihan omiaan.

Artikkeli toki ajoi asiansa, sai miettimään asiaa.

Ja se Volvo 164, tai oikeammin "Volvo 162 / E36" juttu oli kyllä mielenkiintoinen. Mutta loppuiko se kesken?
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

Bemaristi 1/2024 11.04.2024 21:34 #9093

Volle-juttu oli todella mielenkiintoinen! Kyllä on taitavia tekijöitä olemassa. Jos päivämäärät oli merkitty oikein, niin peltyöt kestivät vain pari kuukautta!

Ehkä siellä lopussa oli joku ongelma, kun juttu hyppäsi jotenkin hassusti kasikoneeseen ja sen vaurioon. Tästä autosta lukisi mieluusti paljon lisää.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Bemaristi 1/2024 12.04.2024 05:51 #9094

Kyllä kaiken kaikkiaan oli taas mielenkiintoinen lehti kannesta kanteen!
Kiitos tekijöille ;)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Bemaristi 1/2024 12.04.2024 10:24 #9095

Pätevä lehti, kuten aina.

E60 artikkelia lukiessa ajatuksen kulku nyrjähti monta kertaa ammattitermiviidakossa, hukuin tämän tästä negatiivisten pintojen liekehdintään, ja sohvalla lehteä lukiessa koitin vääntäytyä horisontaaliseen vertikaaliin vaihtelevalla menestyksellä.

Minusta kun auto on joko hyvänäköinen tai sitten ei. E60:ssa on minusta jonkinlainen mittasuhdevirhe, joka onneksi jää piiloon sopivassa väri vanne yhdistelmässä.

Aivan kuin sen jälkeen kun alkuperäinen mallipiirros olisi CADissä, kori on A-pilariin saakka päätetty pitää ennallaan. Mutta sitten A pilarista taaksepäin koria on skaalattu kertoimella 1.1, ja vielä kerta kiellon päälle C-pilarista taaksepäin toiseen kertaan 1.1:lla. Joskus kun se takaposki ja takaylitys on kuin pykälää isommasta autosta, riippuu tosiaan väristä ja vannekoosta.

Samoin pyöräaukot on vähän liian suurella säteellä tehty, ilmankos melkein kaikki vanteet näyttää E60:ssa pieneltä. Jotkin G30 /G60 pyörät vois olla tuossa ihan omiaan.

Artikkeli toki ajoi asiansa, sai miettimään asiaa.

Ja se Volvo 164, tai oikeammin "Volvo 162 / E36" juttu oli kyllä mielenkiintoinen. Mutta loppuiko se kesken?


Itsekin ensin ihmettelin mikä ihmee Volvo :)
On kyllä joillakin ihan liikaa vapaa-aikaa :D
Makuasioitahan nuo ulkonäköasiat on. Siinä Tapani on täysin oikeassa, että suunnittelija on onnitunut tekemään E60.tä hämmästyttävän pienen auton näköisen. Ja, kyllähän se näyttää siltä, että menee liukkaasti.
Sen sijaan sisältähän sekä E60 & E90 on minusta aina olleet aika ankeita.
En tiedä tuleeko E60:ta koskaan mitään keräilyautoa., pl m5 ja ehkä kasikoneiset, koska ovat aika harvinaisia. Kerran olen ajanut 545i manuaalilla. Kuinkahan monta tuollaista on Dingolfing:stä ulos ajettu?
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Bemaristi 1/2024 13.04.2024 08:31 #9100

Volle-juttu oli todella mielenkiintoinen! Kyllä on taitavia tekijöitä olemassa. Jos päivämäärät oli merkitty oikein, niin peltyöt kestivät vain pari kuukautta!

Ehkä siellä lopussa oli joku ongelma, kun juttu hyppäsi jotenkin hassusti kasikoneeseen ja sen vaurioon. Tästä autosta lukisi mieluusti paljon lisää.


Itse olen seurannut useita kulmamiehen projekteja ja poikkeuksetta tekemisen / toteuttamisen taso vetää hiljaiseksi. Tuossa linkki millä pääsee tutustumaan tarkemmin projektin vaiheisiin.

www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=67310.0

Onhan tuolta kulmamiehen "tehtaalta" valmistunut juuri seuraavakin projekti.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Bemaristi 1/2024 17.04.2024 11:08 #9101

Kyllä - Volvomies aikanaan tehnyt ison työn. Hienoa jälkeä.
Kiitos Vexi linkistä.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.133 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top