Pätevä lehti, kuten aina.
E60 artikkelia lukiessa ajatuksen kulku nyrjähti monta kertaa ammattitermiviidakossa, hukuin tämän tästä negatiivisten pintojen liekehdintään, ja sohvalla lehteä lukiessa koitin vääntäytyä horisontaaliseen vertikaaliin vaihtelevalla menestyksellä.
Minusta kun auto on joko hyvänäköinen tai sitten ei. E60:ssa on minusta jonkinlainen mittasuhdevirhe, joka onneksi jää piiloon sopivassa väri vanne yhdistelmässä.
Aivan kuin sen jälkeen kun alkuperäinen mallipiirros olisi CADissä, kori on A-pilariin saakka päätetty pitää ennallaan. Mutta sitten A pilarista taaksepäin koria on skaalattu kertoimella 1.1, ja vielä kerta kiellon päälle C-pilarista taaksepäin toiseen kertaan 1.1:lla. Joskus kun se takaposki ja takaylitys on kuin pykälää isommasta autosta, riippuu tosiaan väristä ja vannekoosta.
Samoin pyöräaukot on vähän liian suurella säteellä tehty, ilmankos melkein kaikki vanteet näyttää E60:ssa pieneltä. Jotkin G30 /G60 pyörät vois olla tuossa ihan omiaan.
Artikkeli toki ajoi asiansa, sai miettimään asiaa.
Ja se Volvo 164, tai oikeammin "Volvo 162 / E36" juttu oli kyllä mielenkiintoinen. Mutta loppuiko se kesken?
Itsekin ensin ihmettelin mikä ihmee Volvo

On kyllä joillakin ihan liikaa vapaa-aikaa

Makuasioitahan nuo ulkonäköasiat on. Siinä Tapani on täysin oikeassa, että suunnittelija on onnitunut tekemään E60.tä hämmästyttävän pienen auton näköisen. Ja, kyllähän se näyttää siltä, että menee liukkaasti.
Sen sijaan sisältähän sekä E60 & E90 on minusta aina olleet aika ankeita.
En tiedä tuleeko E60:ta koskaan mitään keräilyautoa., pl m5 ja ehkä kasikoneiset, koska ovat aika harvinaisia. Kerran olen ajanut 545i manuaalilla. Kuinkahan monta tuollaista on Dingolfing:stä ulos ajettu?