Pakko kirjoittaa tähän vielä lisää.
Kaikki ketkä meinaa radalla käydä ajamassa, niin muistakaa pari asiaa! Omakohtaisia kokemuksia on.
1. Jarrut on todella kovilla, vaikka omassa autossani on kunnon jarrut jo vakiona, niin olin yllättänyt miten nopeasti palat kuluu. Pääsin eilen ajelemaan radalla 3 x 30 min ja vaikka mitkään palat ei ollut loppu lähelläkään, niin kävi kuitenkin ilmi et takapalat loppui kesken kaiken. Jarrujen lämpöjen suhteen tuli ilmi kun tänään vaihdon palat, niin palat olivat käyneet todella kuumana. Yksi pala oli jopa muuttanut muotoaan, oli mäntä stanssannut muotonsa palaan. Laskin GPS loggerista että yhdelle kierrokselle osuu 7 tiukkaa jarrutusta. Itsellä ei muuten ollut mitään muuta ongelmia jarrujen kanssa, mutta voin vain kuvitella miten vakiojarrut/nesteet toimii. Olkaa hereillä jarrujen suhteen ja varovaisia oikeasti!
2. Sitten se outous (ainakin mulle). Oon itse harrastanut useilla eri siviiliautoilla (+300hv) reilusti yli 10v rata-ajoa (Ahvenisto/Alastaro) niin ensimmäisen kerran kävi nyt että pyörien pultit oikeesti löystyy radalla. Tarkistin vielä ennen ajoa varikolla (noin 200km oli pohjilla) kaikkien pulttien kireyden (OEM pultit/vanteet) ja ne oli ok. Mutta sitten kuin olin ajanut +100km, alkoi takapää "läpättää" oudosti, ihan niin kuin olisi rengas tyhjä/puhki. Pysähdys varikolla, renkaat täynnä, näyttää että kaikki ok, mutta sitten huomio kiinnitty pultteihin, jokainen vasemman renkaan pultit auki! Sen jälkeen tarkistus uudelleen muihinkin, niin kaikki oli löysällä. Pulttien kiristyksen jälkeen ristikkoavain varikolla kiertoon ja ne kaksi kellä se kävi lainassa sanoin että oli löysällä, vaikkei tuntunut... Suosittelen tarkistaa jokaisen ajosession jälkeen! Näin teen ainakin itse.