Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE:

2800cs 23.02.2015 21:47 #678

Jatketaanpa tarinaa vanhalta foorumilta. Rälläköintiä ja kemppiliimaa käytetty, paljon on tekemistä. Vähän lohduttaa kun etsin netistä rakennekuvia miten on alunperin nuo a-pilarein seudut ja lokasuojien sisäpuoliset rakenteet alunperin tehty. Tässä kun ne on jo varmaan pariinkin otteeseen korjattu. Linkin takaa pitäisi löytyä esimerkki huomattavasti kunnianhimoisemmasta tapauksesta

www.bmwforums.info/bmw-projects/5686-197...surrecting-dead.html

Tuossa myös kuvia noiden ongelmapaikkoje nykytilasta minun autossa.











Kun sitten osaisi jälikäsitellä korjaukset niin että tuo korroosiopeikko ei pääsisi enään uudestaa iskemään tähän koppaan. Ongelmat kai on alunperin syntyneet monimutkaisten kotelorakenteiden olemattomista ruostesuojauksista. Sinällään samanlaisia rakenteita taitaa löytyä vielä 80-luvunkin bermareista, niissä vain on jo ollut jotain ruostumista hidastavaa käsittelyä.

Jari
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 08.03.2015 18:26 #825

Eilen tuli tilattua W&N:ltä muutama pellinpala tuonne etuiskareiden yläpäihin ja konehuoneen puolelle lokarinreunojen sisäpuolelle jos niiden avulla sais aikaiseksi melkein originaalin ilmeen. Terästä jalossa muodossa, harvoin maksaa peruskama luokkaa 50 €/kg....

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 11.03.2015 20:39 #878








Pientä puuhastelua saatu peräpään suunnalla aikaiseksi
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 14.03.2015 07:42 #918

Korin takaosan hitsaukset valmiit, takakontin luukun reuna seuraavaksi edessä.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 20.03.2015 20:52 #962

Piti tilata lisää korjauspeltiaihioita Walloth Neschiltä, taas 100 €/kg.... Rahti on halpa mutta ei se hirveästi lohduta.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 20.03.2015 21:09 #963

Onhan siinä tinaamista :P

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 21.03.2015 08:51 #966

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 163
Kuvia katsellessa tulee mieleen erään vanhan autopeltisepän lausahdus taannoiseen aikaan,kun autojen hitsaukset suoritettiin vielä kaasuhitseillä: "Kyllähän noita ruostevikoja vielä korjailee,mutta korroosiolle en minäkään voi oikein mitään"

Tässä keississä sitten varmaan liikutaan vielä ruosteen puolella,kun homma kuitenkin etenee...

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : HKM.

2800cs 21.03.2015 20:58 #970

Ja sitten suuri haaste pitää korroosio poissa kun on ruosteet korjattu ;) . Tarkoitus olisi ainakin kokeilla fertan tms. tyyppistä käsittelyä ennen muita pinnoitujsia

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 27.03.2015 12:10 #1026

Olisiko muutamaa kuvaa autosta ennen projektin aloittamista?
Jäsen 508

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 03.04.2015 19:33 #1085

nyt kyllä tökkii, ei millään meinaa saada vastausta perille. Tämä tuli tontille valmiiksi purettuna. Vanhalla foorumilla muutama kuva lisää. En yhtään ihmettele että edelline omistaja kuvailli ajotuntumaa pehmeäksi, sen verran korroosiota mm. taka-akselin tuennassa...





Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 03.04.2015 19:41 #1086

Lisää pellinkäikäleita saapui W&N:ltä. Mitenhän nuo saa paikoilleen ilman lokasuojien irtiraksimista?


Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 21.04.2015 20:22 #1204

Takaluukun reunaa turattu kuosiin. Tuo musta mömmö on fertan ihmeainetta. Mielenkiinnolla odotan miten käyttäytyy


Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 28.04.2015 22:11 #1241


Vasen etutolpan seutu alkaa olemaan kehillään
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 30.04.2015 20:15 #1259

Krala vappen vai miten se meni
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 02.05.2015 23:20 #1272

Fertan toimii kokolailla hyvin, bussivolkkarin koko pohja käsiteltiin sillä 3v sitten ja uutta ruostetta on vain siellä missä käsipelissä (suihkepullosta) levitetty aine on jäänyt liian ohueksi. Kesäauto toki ja kilometrejäkin tulee viitisen tuhatta vuodessa, mutta auto seisoo kuitenkin ulkona koko käyttökauden, vapusta marraskuulle.

Hinnasta huolimatta pitäisin sitä hintansa arvoisena. Ongelma vaan on että ympäristömääräykset EU.ssa ovat kiristyneet niin että sen tekeminen ja myyminen joko on tulossa laittomaksi tai jo on laitonta: Jos tarvitsee niin parasta ostaa pari litraa nyt.

Pohjaan meni puolisen litraa 1:1 vedellä laimennettua Fertania eli reilu puolet litran pullosta, ehkäpä parinkympin edestä. Sen edestä se on jaksanut ruostetta kyllä torjua ja näyttää mustana paljon paremmalta kuin ruosteenruskea pelti, vaikka ruosteen röpöinen pinta ei tietenkään miksikään muutukaan. Se ei ole pohjapuolella niin haitannut. Huono puoli on että perussuihkepullo syöpyy päreiksi alta aikayksikön tuolla, jotain vähän tukevampaa tarvitsee. Tai kunnon paineilmavehkeet kotelosuojan levittämiseen, ne sopivat tuohonkin kun viskositeetti on lähinnä vettä.

Jos taas haluaa maalia niin POR-15 on aika hyvä (musta) maali ruostesuojauksiin, mutta muitankin vaihtoehtoja on, vaikkapa tämä
www.tikkurila.fi/ammattilaiset/tuotteet/...mazinc_99.3933.shtml
Kunnon sinkkimaali pohjalle niin ei ihan heti ruostu uudelleen. Toki tuon alta pitää vanha ruoste poistaa hapottamalla tms., siinä missä POR-15 pysyy parhaiten ruosteisessa pinnassa (ja on niin paksua että tasaa pikkumontut kätevästi): Toisenlainen käyttötilanne.

Ruosteesta tuli mieleen että coupet taisivat olla Karmannin koritehtaan kasaamia ja Karmann säästi maalia viimeiseen asti: Saman putkan tekemässä Volkkarissa katto ja kattopilarit ovat verhoilun alta täysin ilman maalia. Samoin kaikki kotelorakenteet jotka eivät suoraan näy, nimim. "2 moista".

Näkyy tietenkin aivan kosmisena ruostumisnopeutena näin myöhemmin: Aivan sama ongelma Volkkareissa kuinE24:ssa.
750i, -87 & 750il, -89 & muuta kalustoa

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 04.05.2015 21:10 #1310

Kuulostaa lupaavalta tuo fertanin teho. Pohjaanhan voi sen päälle vetää kotelosuojaa lisäämään kestoikää. PORia olen vähän ajatellut sisälattioiden pintakäsittelyyn.

Olikohan niin että koritehtailla ei käytetty normaalin tuotantolinjan kastomaalausta ja näin ollen suojamaalaus jäi juurikin kovin olemattomaksi?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 04.05.2015 21:53 #1314

Hyväähän tässä projektissa on tuo vaihdettu =ruosteeton keulapala ja etulokarit vaikka muualla sitten onkin hieman sepittämistä.
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 31.08.2015 21:58 #2104


Kuskin puoli alkais olemaan kursittu kasaan, saa alkaa valmistelemaan maalausta varten
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 11.11.2015 19:59 #2383

Pitkästä aikaa tartuttu taas toimeen. Hantin puolen korroosiota voitettavaksi. Samalla vaihtuu aikaisempia korjauksia lähemmäksi alkuperäistä rakennetta hieman soveltaen.

Aika pitsiksi on tuo joustintuen yläpää mennyt....
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 12.11.2015 20:47 #2389

Panelbeatingiä?

Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 27.11.2015 21:03 #2485

Nyt on etupään hitsaukset tehty :). Vähän samansuuntaisesti kuin aikanaan tehtaalla...


Sitten ovien alareunat ja mahdollisesti takakylkien päällekkäissaumojen vaihto päittäisliitokseksi. Ja sitten vielä etujalkatilat. Ei pääse tänä vuonnakaan tapaninpäivänajelulle
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 28.11.2015 09:04 #2488

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 327
Mistä johtuu noi joissan peltipinnoissa näkyvät kanaverkon tapaiset jaljet?
Käyttö BMWHarraste BMW:t
-BMW 523iA -08 (E60 LCI)
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 28.11.2015 10:00 #2490


Siinä on ollut alunperin pellin päällä jonkinlainen bitumimatto ja liimapinnasta vissiin jäänyt tuo kuvio. Eli pitäis lopuksi veistellä pintamaalin alle vastaavat palat.
Kuvassa alkuperäistä toteutusta eräästä
Yksilötä. Meidän pirssiin ei löydy tuollaista tyyppikilpeä:(
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 10.12.2015 22:40 #2531

Tontille ilmestyi lisää tekemistä tähän rojektiin. Lukkoyksiköllinen 3.07 välityksellä oleva murikka. Ollut ihan kovalla käytöllä. Pinionin etulaakeri kulunut huolella. Toivottavasti tuosta syntyy vielä kalu. Tässä on vissiin ollut jonkinlainen öljynjäähdytys? Ylhäällä jämät jonkinlaisesta öljynkeruukourusta ja kyljessä paluureikä. Tarinan mukaan olisi alunperin ykköslähdön 6-satkussa.


Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 10.12.2015 22:49 #2532

Tuollainen yksinkertainen systeemi niissä ekoissa 635:ssa oli:

bmwfans.info/parts-catalog/E24/Europe/63...rential_oil_carrier/

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 11.12.2015 21:29 #2537

Mielenkiintoinen systeemi. Onkos lauhduttimilla varustetuissa perissä joku pumpun tapainen vai vastaavaa painovoimaista kiertoa? Tähän en suunnitellut kuitenkaan lisäkiertoa rakentaa, tuskin tulee tarvetta tehostetulle vetopyörästön jäähdytykselle

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : ikiliikkuja.

2800cs 14.01.2016 11:22 #2676

Muistaakseni ihan vapaa kierto. Kerännee huohottimen kautta poistuvan talteen ja palauttaa alhaalta kiertoon. Poistui sittemmin, eli lieni ollut varmuudeksi alkuun, jottei Autobahnan nopein merkaa reviiriään vahingossa Tankestelle:llä. Myös jäähdytetyt takalevyt poistuivat E24-malleista jossakin vaiheessa. Esitellään teknisiä sporttisia juttuja lanseeraukseen ja tiputellaan kustannussäästöjen nimissä pikkuhiljaa pois kun ei välttämättä tarvita.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 17.01.2016 16:26 #2685

No kylläpä sitten vissiin täällä suomen suvessakin pärjää ilman tuollaista öljyn kiertoa.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 13.03.2016 20:44 #2956

Käytiin rouvan kanssa suunnittelemassa penkkien verhoilua Tervakoskella vaikuttavan ammattilaisen kanssa. Nahkaa vai melkein nahkaa... Siinäpä kysymys? Korin osalta enään pientä pintaremonttia jäljellä



Muistelisin että vanhemmella harrastajalla oli 90-luvun lopun kokoontumisessa hopeanharmaa cs automaatilla Naantalin kokoontumisessa. Tietääkö Juha tai joku muu kerholainen tämän yksilön nykytilaa?

Mitenhän liikkuu vammalassa ollut e3 turbo tekniikka? Koppa oli hopeanvärinen
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

2800cs 13.03.2016 21:37 #2957

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 327

Käytiin rouvan kanssa suunnittelemassa penkkien verhoilua Tervakoskella vaikuttavan ammattilaisen kanssa. Nahkaa vai melkein nahkaa... Siinäpä kysymys?...


Nahkaa ilman muuta.

Kestoikä aivan eri sfääreissä (siis jos nahka on laadukasta), tunnelma ja tuoksut samoin.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
-BMW 523iA -08 (E60 LCI)
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 1.627 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top