Järjestyksessä viides BMW 5-sarja esiteltiin vuonna 2003. Muotoilultaan E65:n jälkiä seuraileva 5-sarjan tunnunsomainen piire on takaluukun muotoilu, josta on löydettävissä viitteitä NK- ja 02-mallisarjoihin. Moottorivalikoimassa on kolme kuusisylinteristä bensiinimoottiria, yksi kuusisylinrinen dieselmoottori ja V8-bensiinimoottori malliston huipulla. |
Auton rakenteissa on käytetty hyväksi paljon kevytmetallista valettuja osia. Myös osa koripelleistä on alumiinia. Kojelaudan piirteissä ja hallintalaitteissa on havaittavissa ylivoimaisesti voimakkain muutos sitten koko 5-sarjan historian. |
2004 syksyllä BMW esitteli odotetun M5-mallin. V10-moottorilla varustettu supersaloon kirvoitti ylisanoja maailmalla. Suomen kiintiö on aluksi 15 autoa. |