BMW 2002 BMW 2002 A BMW 2002 touring BMW 2000 ti BMW 2000 tii BMW 2002 näki päivänvalon tammikuussa 1968. 2002 oli eniten valmistettu 02-sarjan edustaja yhteismäärän ollessa 381 068 yksilöä. Valmistus päättyi vuonna 1975, USA-malli 1976. 2002 ti oli Solex 40 PHH tuplakaasuttimillaan tuotannossa vuosina 1968-71, 2002 tii:n korvatessa edellisen huhtikuussa 1971.
Tekniset tiedot |
malli |
moottori |
0-100 km/h |
huippunop. km/h |
valm. vuodet |
valm. määrä |
2002 |
M05 |
10.9 s |
173 km/h |
1/68-6/75 |
196 845 |
2002 RHD |
|
|
|
1/68-10/75 |
14 761 |
2002 A |
|
n/a |
n/a |
1/69-6/75 |
18 989 |
2002 A RHD |
|
|
|
1/69-10/75 |
3 400 |
2002 USA |
|
n/a |
n/a |
2/68-7/76 |
77 638 |
2002 A USA |
|
|
|
5/69-7/76 |
14 271 |
2002 ti |
M05 |
9.5/9.1 |
185 km/h |
9/68-4/71 |
16 450 |
2002 tii |
M15 |
9.4 s |
190 km/h |
4/71-6/75 |
27 574 |
2002 tii RHD |
|
|
|
6/71-10/75 |
3 680 |
2002 tii USA |
|
n/a |
|
8/71-12/74 |
7 449 |
2002 convertible |
M05 |
10.9 s |
173 km/h |
1/71-6/71 |
200 |
2002 Baur conv. |
|
n/a |
n/a |
7/71-12/75 |
1 963 |
2002 Baur conv RHD |
|
|
|
1/73-1/74 |
354 |
2002 CKD *
Portugali
|
M05 |
|
|
1/69-12/74 |
3 468 |
2002 CKD *
Uruguay
|
M05 |
|
|
1/69-4/73 |
750 |
2002 A CKD *
Portugali
|
M05 |
n/a |
n/a |
6/70-3/71 |
80 |
|
* CKD = completely knocked down, täysin osina kokoonpanomaahan toimitetut autot |
Värikoodit |
BMW koodi |
Värin nimi |
Värin tyyppi |
Lisätieto |
071 |
Agave |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1970-74 |
076 |
Amazonas |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1974-75 |
041 |
Atlantik |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1968-74 |
058 |
Bristol |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1965-66 |
085 |
Chamonix |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1962-80 |
002 |
Colorado |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1968-73 |
058 |
Derby |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1962-69 |
066 |
Florida |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1959-71 |
070 |
Golf |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1971-79 |
023 |
Granada |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1963-72 |
022 |
Inka |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1971-75 |
078 |
Jadegrün |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1975-78 |
021 |
Malaga |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1970-76 |
079 |
Mintgrün |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1975-78 |
001 |
Nevada |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1968-72 |
044 |
Pastellblau |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1975-78 |
067 |
Polizei-grün |
unilackierung |
n/a |
036 |
Riviera |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1970-74 |
006 |
Sahara |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1967-75 |
068 |
Schwarz |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1970- |
005 |
Tampico |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1964-69 |
073 |
Turf |
unilackierung |
n/a |
024 |
Verona |
unilackierung |
käytetty mallivuosina 1972-76 |
055 |
Anthrazit |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1974-79 |
045 |
Arktisblau |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1974-86 |
042 |
Baikal |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1969-74 |
008 |
Ceylon |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1972-74 |
037 |
Fjord |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1972-80 |
025 |
Granatrot |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1963-72 |
039 |
Pacific |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1964-68 |
060 |
Polaris Neu |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1963-76 |
009 |
Sienabraun |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1974-79 |
072 |
Taiga |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1972-76 |
068 |
Tundra |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1971-73 |
065 |
Türkis |
metalliväri |
käytetty mallivuosina 1972-75 |
Valmistenumerot |
malli |
valmistenumerot |
BMW 2002 |
1 600 001 2 600 001 |
1 650 000 2 634 875 |
BMW 2002 RHD |
1 650 001 |
1 653 989 |
BMW 2002 A |
2 500 001 |
2 507 130 |
BMW 2002 A |
2 520 001 |
2 520 993 |
BMW 2002 ti |
1 680 001 |
1 696 450 |
BMW 2002 USA |
1 660 001 2 570 001 |
1 680 000 2 572 069 |
BMW 2002 A RHD |
2 530 001 |
2 532 124 |
1971- mallit |
BMW 2002 |
2 634 876 3 600 001 |
2 650 000 2 652 000 |
BMW 2002 RHD |
1 653 990 2 550 001 |
1 655 000 2 551 473 |
BMW 2002 A |
2 507 131 |
2 513 880 |
BMW 2002 A RHD |
2 520 994 |
2 522 160 |
BMW 2002 convertible |
2 790 001 |
2 790 200 |
BMW 2002 Baur cabriolet |
2 795 001 |
2 796 200 |
BMW 2002 Baur cabriolet RHD |
2 791 001 |
2 791 260 |
BMW 2002 tii |
2 700 001 |
2 720 114 |
BMW 2002 tii RHD |
2 750 001 |
2 752 447 |
BMW 2002 USA |
2 572 070 |
2 593 704 |
BMW 2002 A USA |
2 532 125 |
2 534 861 |
BMW 2002 tii USA |
2 760 001 |
2 764 521 |
1973- mallit |
BMW 2002 |
3 660 001 3 750 001 |
3 700 000 3 760 000 |
BMW 2002 RHD |
4 200 001 |
4 210 000 |
BMW 2002 A |
4 250 001 |
4 260 000 |
BMW 2002 A RHD |
4 270 001 |
4 280 000 |
BMW 2002 convertible |
3 590 001 |
3 595 000 |
BMW 2002 convertible RHD |
3 595 001 |
3 600 000 |
BMW 2002 tii |
2 730 001 |
2 740 000 |
BMW 2002 tii RHD |
2 770 001 |
2 780 000 |
BMW 2002 turbo |
4 290 001 |
4 300 000 |
1974- mallit |
BMW 2002 USA |
4 220 001 |
4 240 000 |
BMW 2002 A USA |
4 280 001 |
4 290 000 |
BMW 2002 tii USA |
2 780 001 |
2 790 000 |
1975- mallit |
BMW 2002 USA |
2 360 001 |
2 370 000 |
BMW 2002 A USA |
2 380 001 |
2 382 692 |
1976- mallit |
BMW 2002 USA |
2 370 001 2 740 001 |
2 380 000 2 750 000 |
BMW 2002 A USA |
2 390 001 |
2 400 000 |
Muutokset |
ajankohta |
malli |
muutos |
9/67 |
BMW 1600 |
12 V sähköjärjestelmä, vaihtovirtalaturi, kallistettavat niskatuet |
7/68 |
BMW 2002 |
Kaksoispiirijarrut |
2/69 |
BMW 1600 kaikki mallit |
Kaksoispiirijarrut, jarrutehostin Nelivilkkujärjestelmä |
3/69 |
BMW 2002 |
Kytkimen toiminta lautasjousella |
9/70 |
kaikki mallit |
Itsesäätyvä kytkin (paitsi 1600), elastisesti ripustettu kardaaniakseli, radialrenkaat |
4/71 |
BMW 1600 kaikki mallit |
1600 nimettiin 1602:ksi kuminen sivukylkilista, puskureiden "pystykävyt" kumisuojuksin, kolmipuolainen ohjauspyörä, uusi kojelaudan muotoilu, uudet mittaristopohjat, varoitusvalo käsijarrulle, -polttoaineelle sekä -rikastimelle, 200 W virran ulosotto kojelaudassa (savukkeensytytin), voimakkaampi tuulilasinpyyhkijän moottori, parannetut ja uudelleenmuotoillut etuistuimet, nelivaihteinen Borg-Warner vaihteisto täyssynkronoinnilla, keskitetty moottorintestausliitin |
12/71 |
kaikki mallit |
Moottorin kierrosluvun rajoitin |
1/72 |
kaikki mallit |
Kuuden vuoden puhkiruostumattomuustakuu |
4/72 |
kaikki mallit |
Kierrettävä moottorin öljypatruuna |
9/72 |
BMW 2002 BMW 2002tii |
Puristussuhteen muutos 8.3 -> 8.5:1 Puristussuhteen muutos 9.5 -> 10:1 |
2/73 |
kaikki mallit |
Uusittava ruosteenestokäsittely vain joka toinen vuosi |
9/73 |
BMW 2002 ja 2002 tii |
H4 halogeeniajovalot |
9/73 |
BMW 2002 A |
Solex 32/35 DIDTA kaasutin |
9/73 |
kaikki mallit |
Kokonaan musta etumaski, nelikulmaiset takavalot (paitsi touring), BMW merkin sijoituspaikka vaihtui tavaratilan kanteen, 5-tuuman vanteet, hallintalaitteiden uudelleensijoittelu sekä puujäljitelmä kojelaudassa, 4-puolainen ohjauspyörä turvakeskiöllä, parannetut etuistuimet, niskatuet sekä turvavyöt, yksiosainen ovipaneeli, vilkku-/valoviiksen sijoitus vasemmalle ja tuulilasinpyyhkijän oikealle, läpinäkyvä sulakerasian kansi, polttoainetankin tilavuuden nosto 46 litrasta 50 litraan, suurempi jarrutehostin, parannettu pakoäänten vaimennus |
4/74 |
kaikki mallit |
L mallivaihtoehto lisävarusteena saatavilla (poislukien turbo) |
2/75 |
kaikki mallit |
parannetut etuistuimet |
6/75 |
BMW 1502 |
Takalasin sähkölämmitin, himmennetty taustapeili, 490 W laturi, alumiininen- ja alumiinipinnoitettu etu- ja takaäänenvaimennin |
1/76 |
BMW 1502 |
Lisävarusteena saatavilla turvallisempi laminoitu tuulilasi |
5/76 |
BMW 1502 |
Ruosteenestokäsittely ainoastaan 14- ja 36 kuukauden jälkeen ensirekisreröinnin jälkeen |
|