Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Tulossa BMW:ltä

Tulossa BMW:ltä 22.11.2015 12:21 #2465

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Perusjäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 215
  • Vastaanotettu kiitos 2


tekniikanmaailma.fi/autot/bmwlta-tulossa-uusi-pienempi-sedan/

Jossain vaiheessa kaavailussa on tuoda malliston alapäähän uusi sedan. Tullee etuveto ja XDrive malleina.

Äkkiseltään ei ollenkaan hassumman näköinen. On BMW:ltä paljon pahempiakin päässyt tuotantoon.

Useita varmaan harmittaa BMW:n mahdollinen painopisteen siirtäminen etuvetoon. Huoli ei ole aivan niin suuri kuin miltä ensialkuun vaikuttaa, sillä suuri osa saattaa suomessa olla xDrive mallia, jolloin ero takaveto pohjaisiin xDrive malleihin lienee huomaamaton.

Suurin ero lienee siinä, että etuveto pohjaisissa moottori saadaan laitettua poikittain, ja voimansiirron tarvitsemat laitteet asemoitua helpommin verrattuna takavetoon perustuviin pikittäismoottori malleihin. Samalla saadaan suuremmat sisätilat samoihin ulkokuoriin..

Saattaa tarkoittaa samalla rivikutosten osuuden pienemistä/puuttumista.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
--
Viimeksi muokattu: 22.11.2015 12:39 : Havis.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Tulossa BMW:ltä 24.11.2015 10:50 #2470

  • lgr122
  • lgr122 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 65
Taitaa suuntaus olla pienempiin ahdettuihin moottoreihin, ja ahdettuna neljäkin sylinteriä riittää melko pitkälle. Kuitenkaan 6-koneita ja takavetomalleja ei varmaan kovinkaan pian uskalleta poistaa mallistosta. Alamäki alkaa varmasti, jos perinteet kokonaan unohdetaan.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Tulossa BMW:ltä 24.11.2015 19:12 #2472

  • Heksu
  • Heksu hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 10
Ei kai bensa kutosta saa enää kuin 335:een, siis kolmos sarjassa. Muissa kutosen on korvannut turbot.
Nykyiset Bmw:t E90 325xiA -06, F30 320i xDrive -14

Ex Bmw:t E114 1602 -75, E28 520iA -83, E30 316i -84, E30 320i -91, E36 320iA -93,
E46 320i sport -02, E46 320i sport -04

Bemarilla vuodesta 1985
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Tulossa BMW:ltä 25.11.2015 07:15 #2474

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Perusjäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 215
  • Vastaanotettu kiitos 2
Heksu kirjoitti:
Ei kai bensa kutosta saa enää kuin 335:een, siis kolmos sarjassa. Muissa kutosen on korvannut turbot.

Turbohan se on se 335i:kin. Takoitit varmaan sanoa että "pienemmissä malleissa kutosen on korvannut 4 tai 3 sylinteriset turbo koneet"
Käyttö BMWHarraste BMW:t
--
Viimeksi muokattu: 25.11.2015 07:15 : Havis.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Tulossa BMW:ltä 25.11.2015 07:25 #2475

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Perusjäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 215
  • Vastaanotettu kiitos 2
lgr122 kirjoitti:
Taitaa suuntaus olla pienempiin ahdettuihin moottoreihin, ja ahdettuna neljäkin sylinteriä riittää melko pitkälle. Kuitenkaan 6-koneita ja takavetomalleja ei varmaan kovinkaan pian uskalleta poistaa mallistosta. Alamäki alkaa varmasti, jos perinteet kokonaan unohdetaan.

Mutta entäpä jos alamäen sijaan tulevaisuus onkin imagon hienosäätö ja modernisointi. Dynaamiseksi tunnetusta takavetomallien valmistajasta tulisikin tulevaisuudessa yhtä tunnettu nelivetotekniikan edelläkävijä.

Hypoteettinen visio tulevaisuudesta:

Jospa BMW tekisikin esiripun takana tutkimustyötä Toroidionissa kehitetyn voimansiirron parissa yhdessä suomalaisen yrityksen kanssa, ja saa aikaan ajatuksen lailla toimivan ja vähän tilaa vievän xDrive voimanjako tekniikan. Takavedon ja nelivedon edut yhdistettynä ilman takavedon haittoja. Kiinnostava ajatusleikki vai pelkkää utopistista toiveajattelua.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
--
Viimeksi muokattu: 25.11.2015 07:26 : Havis.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Tulossa BMW:ltä 25.11.2015 20:50 #2477

  • Heksu
  • Heksu hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 10
Havis kirjoitti:

Turbohan se on se 335i:kin. Takoitit varmaan sanoa että "pienemmissä malleissa kutosen on korvannut 4 tai 3 sylinteriset turbo koneet"

Sitähän mä yritin sanoa.

nimim. yhtäjaksoisesti bensa kutosella toukokuusta 1996
Nykyiset Bmw:t E90 325xiA -06, F30 320i xDrive -14

Ex Bmw:t E114 1602 -75, E28 520iA -83, E30 316i -84, E30 320i -91, E36 320iA -93,
E46 320i sport -02, E46 320i sport -04

Bemarilla vuodesta 1985
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Tulossa BMW:ltä 26.11.2015 07:13 #2478

  • lgr122
  • lgr122 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 65
Havis kirjoitti:
lgr122 kirjoitti:
Taitaa suuntaus olla pienempiin ahdettuihin moottoreihin, ja ahdettuna neljäkin sylinteriä riittää melko pitkälle. Kuitenkaan 6-koneita ja takavetomalleja ei varmaan kovinkaan pian uskalleta poistaa mallistosta. Alamäki alkaa varmasti, jos perinteet kokonaan unohdetaan.

Mutta entäpä jos alamäen sijaan tulevaisuus onkin imagon hienosäätö ja modernisointi. Dynaamiseksi tunnetusta takavetomallien valmistajasta tulisikin tulevaisuudessa yhtä tunnettu nelivetotekniikan edelläkävijä.

Hypoteettinen visio tulevaisuudesta:

Jospa BMW tekisikin esiripun takana tutkimustyötä Toroidionissa kehitetyn voimansiirron parissa yhdessä suomalaisen yrityksen kanssa, ja saa aikaan ajatuksen lailla toimivan ja vähän tilaa vievän xDrive voimanjako tekniikan. Takavedon ja nelivedon edut yhdistettynä ilman takavedon haittoja. Kiinnostava ajatusleikki vai pelkkää utopistista toiveajattelua.

Niin, mistä minä tulevaisuutta tiedän, kun autoilussakin elän 10-vuotta ajasta jäljessä... :D

Ei kai neliveto välttämättä ole paha asia, tai turbo neloskoneet, mutta niillä tonteilla on jo paljon pitkään harjoitelleita kilpailijoita. BMW on ollut se viimeinen mohikaani tarjoamassa koko paletin takavetoisia autoja niistä pitäville. Vai onko ongelma siinä, ettei takavetoisista pitävät osta riittävästi UUSIA autoja? Ehkei BMW haluakaan olla viimeinen menneisyyden-, vaan ensimmäinen tulevaisuudenedustaja?

Ehkei BMW:tä kiinnostakaan minunlaisten ihmisten mielipiteet ollenkaan? Heidän rahansa tulee UUSIEN autojen myynnissä, ja niiden ostajat lienee erilaisia ihmisiä, kuin me joiden käyttöauto on 10-vuotta tai vanhempi, ja jotka haaveilee vanhemman harrasteauton hankkimisesta heti kun rahatilanne sallii.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.254 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top