Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 05.03.2017 07:29 #4782

  • 135
  • 135 hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
Connected.

www.hs.fi/autot/art-2000005102343.html

www.hs.fi/autot/art-2000005009957.html

Ja myös se some liittyy näihin kuvioihin vahvasti...

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 05.03.2017 08:28 #4783

Ensin luodaan ongelma, eli piilotetaan puolet mittariston tiedoista valikoihin, ja sitten ratkaistaan se, eli autolta voi kysyä asioita ja sitten se kertoo.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 05.03.2017 09:27 #4785

  • 135
  • 135 hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
Mutta toisaalta panin merkille, että äsken kokeilemassani uudessa 318i:ssä oli lämpömittari vakiona. Ja siis oikein celcius-asteikolla. Erikoista.

Ja uudessa viitosessa on fyysiset kehyksen kahden ison mittarin ympärillä, siis sellainen kromireunus. Vaikka itse pyöreä mittari on pelkkä näyttö.

Kunhan tuo puheohjaus tuosta kehittyy, niin eiköhän siitä tule varteenotettava. Omassa 530i:ssä se toimii silloin kun toimii, ja sellaista ei viitsi käyttää. Mutta nämähän paranee koko ajan.

Toisaalta on ennustettu, että ei mene kauaa kun voit ohjata konetta silmälläsi, ehkä jo 5 vuoden päästä. Kun autokin alkaa tietää mihin katsot, se pystyy tekoälyllä päättelemään mitä voisi olla seuraavaksi tapahtumassa, ja osaa tarjota oikeampaa infoa ja toimenpiteitä.

Tulevaisuudessa tämä kovin muodikas digitalisaatio tulee jemmaamaan monet asiat meiltä piiloon. Itse keräilen vielä vinyylejä, ja kuuntelen musiikkini pääasiassa fyysisiltä formaateilta. Mutta ymmärrän myös edustavani viimeisiä mohikaaneja - tulevaisuus on Star Trek. Sanot koneelle mitä tahdot, ja siinä se on. Ilman mitään hillitöntä käyttöliittymää kymmenine ikoneineen. Zero learning on avainasia - jos käyttö ei suju tuosta vaan, ihminen vaihtaa asiaa. Kukaan ei ole ennenkään lukenut manuaalia, mutta nykyään ei edes yritetä. Tehdään sitä mikä sujuu.Jos ei suju, tehdään muuta. Tarjonta antaa meille tähän mahdollisuuden.

Eilen tuli hieno ohjelma Boschin taulusta:

fi.wikipedia.org/wiki/Maallisten_ilojen_puutarha

500 vuotta sitten kun joku näki tuon taulun, muisti sen loppuelämänsä. Samoin jos näki Pietarinkirkon tai Kölnin katedraalin. Nykyään tällainen erottautuminen ei ole oikein mahdollista. Trump voi kylvää yksi aamu kolme hupaa twiittiä, mutta kiinnostus ei oikein elä edes iltapäivään. Nykyään syöte on jatkuva, ja jos ei ole ihminen irtautuu.

Kunhan nämä BMW:t tästä vielä vähän kehittyy, niin eihän niistä pääse missään eroon. Ne varmaan jo tietää vuorokauden ajasta ja sijannistasi riippuen että kohta varmaan tulet ajamaan, ja etsii ajankohtaan sopivat reittiehdotukset valmiiksi, ja lämmittää vähän konetta, penkkiä ja rattia.

Ennen sinä tunsit BMW:si, tulevaisuudessa sinun BMW tuntee sinut paremmin kuin sinä BMW:n.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : 135.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 07.03.2017 12:08 #4793

Eikös uusissa BMW:ssä ole jo ominaisuus (Connected drive), jossa auto osa ehdottaa sopivinta reittiä, siis kaupunkialueella?
Tokihan reitti pitää olla ensin syötetty autoon :blush:
Uudessa G30:ssa on ainakin parkkipaikan etsin. Uudessa Autobild:ssä (D) testasivat tuota, mutta pari kertaa oli vapaa ruutu jo hävinnyt ennen kuin kerkesi paikalle. No, tuokin varmaan kehittyy ajan myötä.
Suomessahan ei toimi edes TMC (suurkiitos Trafin ahneille sikapossuille :evil: ) niin ei varmaan muisakaan palveluista kannata vähään aikaan riemastua.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 08.03.2017 00:28 #4802

Eilen tuli hieno ohjelma Boschin taulusta:

fi.wikipedia.org/wiki/Maallisten_ilojen_puutarha


Mitä, aloittiko autonosavalmistaja Bosch taulujen tekemisellä jo 500 vuotta sitten. ;)
Puheenjohtaja

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 11.03.2017 18:17 #4829

Mitä, aloittiko autonosavalmistaja Bosch taulujen tekemisellä jo 500 vuotta sitten. ;)


Samaa ihmettelin itsekin :cheer:
Liekkö sukua Saksan serkulleen.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 12.03.2017 07:39 #4835

  • 135
  • 135 hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
BMW mielellään luo mielikuvaa että on edellä aikaansa, mutta kyllähän tuo vanha Bosch oli oikeasti edellä aikaansa.

BMW:n uusi viissatku on taas niin samaa kaavaa kuin edellinen, että menee melkein faceliftistä - itse kori on tyyliltään hyvin samaa kaavaan, ja hieman on sitten muokattu lamppuja kulmissa. ja väännetty vekkiä kyljessä. Toki tekniikkaa taas lisää, mutta sitähän saa lisättyä muutenkin, ei välttämättä tarvitse uutta koria sitä varten seitsemän vuoden välein.

Bosch aikoinaan järisytti, kun taas uusi viissatku ei oikein millään aiheuta mitään erityisiä wow-efektejä. Ei se huono ole, mutta kilpailua on, ja nyt mennään niin varman päälle, että tämä voi olla riski Bemarille - itsensä viissatkukuskeiksi mieltävät ottavat sen työsuhdeautoksi, mutta nuoremmat kuljettajat saattaisivat haluta jotain vähän enemmän.

Välillä BMW taas ampuu yli, kuten i3:lla, joka on ollut kaupallinen pettymys. Siitä tehtiin liian ihmeellinen - kun perinteisempi olisi voinut menestyä paremmin.

Bosch aikoinaan ei ajatellut mitään riskejä, vaan laittoi kaiken peliin ja loi jotain kuolemantonta, mitä ihmetellään satojen vuosien kuluttua. Joskus se onnistuu.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 12.03.2017 09:37 #4836

Niin, että keitä sitten halutaan kosiskella uusilla malleilla?

Entisille BMW omistajille mullistava tekniikka pitäisi myydä tutuissa kuorissa, niin se hyväksytään, mutta uusia asiakkaita varten pitää olla jotain mitä ei ole ennen nähty. Nämä tavoitteet osittain sotii toisiaan vastaan, tai sitten pitää olla tarjolla laaja paletti erilaisia malleja, jotta jokaiselle löytyisi mieluinen.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : lgr122.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 12.03.2017 11:35 #4837

  • 135
  • 135 hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
Minusta BMW:llä on jo melkein liikaa malleja, mutta kai tuo logiikka sitten toimii markkinoilla.

Uuden seiskasarjan myyntiä on ehditty julistaa flopiksi, en tiedä mitä nyt tuoreimmat luvut näyttäisi. Uusi seiska oli aika pieni muutos edelliseen ulkonäöllisesti, ja sama riski on nyt uudessa viitosessa. Banglea aina jaksetaan moittia, mutta tämä tilasto näyttää, että Banglen seiskaa myytiin USA:ssa tuplat enemmän kuin nykyistä. Muiden sarjojen myynti on pysynyt tasaisempana - tosin viitosella oli viime vuonna huonoin vuosi aikoihin. USA on tietysti vaan yksi markkina, ja myyntiä pitäisi tarkastella globaalisti, että näkisi miten eri mallisarjat vetää. Kuutosta myydään suhteellisesti aika mukavasti Amerikoissa.
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Miten nykyaika liittyy BMW:hen? 13.03.2017 12:26 #4842

Vähän turhan paljon tuntuu tosiaan BMW:llä olevan malleja. Jos minulta kysytään, X:t, dieselit etuvetoiset ja nelivetoiset voisi lopettaa heti, sillä ne eivät ole oikeita Bemareita, ja lisäksi pitäisi palata takaisin suoriin vaparibensakutosiin ja -kaseihin. No, leikki leikkinä, se ei ole minulta pois, jos joku haluaa tuollaisilla ajella. ;)

Seiskat ovat minun ulottumattomissani, vaikka sellaisen uittaisi käytettynä Saksasta. Kun hieman tuoreempien ja vähemmän ajettujen bensaseiskojen hinnat ovat Suomessa älyttömiä käytettynä, autoveron määrä nousisi maahantuonnissa aivan liian korkeaksi. Sitä paitsi ne olisivat muutenkin aivan liian isoja tällaiselle lyhyelle miehelle, kuin minä, joten en ole juurikaan niiden myyntiä ja mallikehitystä seurannut. Ihan kivan näköinen tämä nykyinen seiska minusta ulkonaisesti on, ei siinä mitään.

Viitonen nyt jo nolon vanhalla F10/11-korilla minua kiinnostaa sitten enemmän. Kun olen katsellut uutta G30-korista viitosta, siellä on vain niitä pienimoottorisia bisnesmalleja. Sitten kun mallissa on riittävästi tehoa, kuten 540i:ssä, sitä tuodaan vain nelivetoisena Suomeen. Sen hintakin on niin kova, että se ei ole minun ulottuvissani. Sen vuoksi olen alkanut katselemaan noita F10/11-koppaisia, joilla ei ole tuoreempina ja vähemmän ajettuina tolkuton hinta Saksasta uitettuna, vaikka laskee autoveronkin päälle. Tullin autoverotilastoissa vv. 2015-2016 ei juuri tehokkaampia bensa-F10:jä ei paljon ole, vaan dieselit jylläävät niissä, mutta silti niistä saa osviitta, mikä olisi autoveron määrä maahantuonnissa. Kotimaista tarjontaahan tehokkaammissa, tuoreemmissa ja vähemmän ajetuissa F10-malleissa ei käytännössä ole tänä päivänä, ainakin kun katsoo Nettiautosta. Esim. sieltä tuorein F10 535i on vuoden 2012 mallia ja hinta mielestäni älytön. No, ei tässä kiirettä ole, sillä uudesta 169 tkm ajettu, Scheckheftgepflegt E60 530i on tikissä edelleenkin.
Puheenjohtaja

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.257 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top