Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 19.01.2015 15:43 #266

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Moikka!
Aloitan täällä jotta saadaan sisältöä ja luettavaa......
ostettiin faijalle uutena tämä minun X3 E83 3,0d automatic.
Oli melko kallis auto vuonna 2006 joten varusteista tingittiin.
Eli nyt on haussa nahkasisustus ovipaneeleineen. Vinkkejä pliis!

Kun auto haettiin aikanaan niin sanoin että haluan ton kun siitä luovut.
Kun vm 2012 Jagge XF tuli 8-portaisella automaatilla niin varmistin ettei faija ole luopumassa X3:staan- ei ole.
Tilasin Jaggen ja tykkäsin kovasti. Sitten päätin tilata 950e:n rekkarin Jaggeen. Kysyin faijalta että oletko luopumassa- en ole, en!
Tilasin rekkarin ja 2 viikon pääsät faija sanoi että tilaa uuden X3:n :dry:
Päätin kysellä Jaggesta vaihtoa ja sainkin aivan sairaan tarjouksen yhdestä paikasta. Ajoin XF:llä 18kk ja 65000km.
Sain siitä kokonaiset 7000egeä enemmän sieltä mistä faijan uusi X3 tilattiin.

Kun tarjous oli niin hyvä niin ostin saman rekkarin uudestaan 950egellä X3:een. :evil:

Nyt olen ajellut X3:lla 18+kk ja 50 000km. Hienoa menoa mutta jotain on pitänyt tehdäkin:
-vetokoukun asennus, tarjoukset Suomessa 1200 - 1950e. Tilasin Saksasta ja kaveri asensi = 700e.
-peruutuskamera 200e + as. 200e = 400e
-uudet Continastat 450e huutokaupasta voucheri
-jarrulevyt olivat kierot = 450e eteen
-nappiratti kun ilman vakkaria en halua enää ajaa = 850e
-uudet etuiskarit 285e + asennus n. 200e
-pari huoltoa
-peräkärry telillä ja jarruin Majava kantavuus 1750kg kun sen saa liukkaaseenkin ylämäkeen pihaan 4x4:llä!

Kulutus on tosi alhainen:
-maantie 90kmh 6,7L
-motari 139kmh 9,5
-120kmh 8,5
-100kmh 7,6
-kaupunki 9,5

Kun tossa pelleilin liukkaalla ottamalla DSC:n pois niin 90 asteen mutkasta kiihdytyksessä tuli ylläri: Aivan takavetoinen ja meni leveäksi osumalla kanttariin, seurauksena ihottumaa takavanteeseen.
Ikävä piirre on takaluukun jäätyminen kivikovaksi ja toimimattomaksi alk. n. 12C pakkasta. Silloin autoa käytän kuin aikaista Saab 92 jossa ei takaluukkua lainkaan. Kamat sisään ja ulos takaoven kautta.

Nyt viime la oli clubimme jäärata-ajoa Vanajanlinnan tuntumassa. Oli kiva kokeilla X3:n rajoja räpäten kunnolla.
Kulutus 27km sladissa oli 23L/100km. Kivaa oli ja halpaa!
Siinä vähän kokemuksia ja jatkukoon joskus!
terv.
M
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 20.01.2015 09:29 #275

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Huomenia!
Vähän perusteita Bmw-autoilulleni:
Kun sain ajokortin 1977 niin äidillä oli 2002 Touring. Joku toi muuttoautona vm 1973 jonka ostimme äitini autoksi kun tuojan 2 vuoden tulliraja meni umpeen. Auto oli kuin uusi ja ajettu vain jotain 8000km kun se tuli meille.
Pian sen jälkeen isälle hankittiin ensin 518 ja sitten 520.
Kun halusin ajaa ''ilman rajoja'' niin minä sain vm 1969 Kuplan. 1300cc ja 34hv.
Siitä paras autonousuni oli seuraavaksi ostin nuorena kauppat. opiskelijana Uppsalassa Alfetta 1,8. 122hv.
Pari vuotta myöhemmin nousua Firebird vm 1975 5,7L oli kiva mutta ei enää yhtä merkittävä nousu kuin Kuplasta Alfettaan.
Aikaa kului, kilsoja karttui. Useita eri autoja mutta vasta tämä X3 on eka Bemarini.

Ajelen paljon ja usein ulkomailla ( viim. 5 vuoden aikana n. 53500km vuokra-autoilla).
Päätin kokeilla Bmw avoa: Saksasta lentoasemalta uusi 320d avo. Hienoa kyytiä. Suurin yllätys sillä matkalla oli kun ''Ryygenistä'' alaspäin tyhjät tiet ja vapaa nopeus noin 100km matkan. Ajoin tasaista n. 210kmh kun takaa lähestyi kapea ja korkea tutun näköinen auto. Ei voi olla totta, ajattelin. Mini meni ohi. Kokeilin hetken perässä ja mittarini mukaan tuo Cooper S veteli 230kmh.

Nyt lähden viemään X3:a etuiskareiden vaihtoon. ne tulivat Tallinnasta 3 päivässä sovitusti hyvään hintaan. Alle puolet marmoritiskin hinnasta. Sitten näyttämään katsastajalle. Edessä tällä viikolla vielä 1200km kierros kotimaassa.
On mielenkiintoista nähdä miten ajo muuttuu kun uudet iskarit edessä. En nimittäin mistään huomannut että oikea etuiskari näyttää nollaa eli täysin rikki ja poissa pelistä. Kerron kun tiedän!

Ai niin, vielä tuolta Vanajanlinnan radalta. Kaksi ylläriä siellä. Nimittäin miten hyvin piti ajokaverin 500 sarjaisen X-driven eurokitkat. Aivan hurja pito. Tosi siinä ei ollut kiillotettu jää vaan nastojenkin rouhimaa jäätä alla. Mutta silti.
Toinen ylläri oli oman auton käytös ja kouluttajan ohjeistus. Kun ajoin niin kovaa ympyrää samalla jääpinnalla ja juuri kun tuntuu siltä että auto lähtee keskipakovoiman avittamana maata kiertävälle radalle niin kouluttaja sanoo että nyt lisää kaasua ja käännä sisäänpäin lisää. Omat suojat meni päälle ja aloin oikaista. Auto menee leveäksi ja meno hidastuu. Vaikka luulee jonkun verran osaavansa ajaa niin ei sittenkään. Tosin se oli toista kertaa sikaliukkaalla 4x4:llä ja luistonestot ja suojat irrotettuna. Lisää koulutusta.....
Jatkuu....
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 21.01.2015 10:00 #291

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Heti tuli ongelma iskarien kanssa. Ympäriltä eivät ''koiranluut'' ym pikkukamat irronneet vaan piti hajottaa. Nyt toivotaan että korvaavat osat saadaan asap ja auto ajoon huomisesta eteenpäin reilut 1000km keikalle.

Vinkkiä autonvuokraukseen ulkomailla, etenkin tuon avobemmin vuokrausongelmasta johtuen
Minulla on Hertz Gold Card. Aina homma toimii, pääsee muun jonon ohi. Jopa jossain lentokentillä voi kävellä suoraan autolle.
Sinne myös tehdään profiili, esim omassani on että iso omavastuun pudotus tuonne n. 500-1000e tasolle. Muttei nollaan. Sillä olen 30 vuokrauksesta säästänyt usean vuokrauksen hinnan.
Niin tuo Bemmi otettiin sitten tarjouksen perusteella isolta 5 kirjainta ( oranssi-harmaalta ). Vaikka luin sivut läpi niin lentoasemalla oli ylläri. '' Ettekö todellakaan ota kaskoa''. Miten niin, onhan se ilman nollaomavastuuta. ''Ei ole, vastuullanne on auton arvo ( uusi 320 Cab )''. Nonni, saahan sen ostettua netistä puoleen hintaan. Mutta ei enää kun noutaa. Noh, kuulemma ei maksaa mitään perus ja ottaa auto Hertziltä. Vain että koko maksettu viikon vuokra mennyt. Eli ostamaan sitä kaskoa tuplahintaan! Siinä meni se edullisuus. Mutta auto oli tosi kiva. Niin kiva että oli pakko ostaa oma. XK8, V8 4,0L!

Tossa lähellä pyörii päivittäin X3 rekkarilla Coo-7. On arvuuteltu mikä viesti siinä on. Eräs sanoi ettei se nyt niin cool ole. Itse arvailen C 007. See double ou seven? Ei kai sentään?
Omani otin tuonne lentomaailmaan kun sitä palvellut yli 30 vuotta ja toisessa polvessa on liikennelentäjän paperit hommannut nuori. Ai niin, on mulla myös pieni LKV-toimisto että jos tarvetta... :sick:

Nyt liikkeelle ja toivottavasti pääsen klo 15 hakemaan sovitusti X3:n ja jännä nähdä mikä vaikutus on uusilla etuiskareilla.
M
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 23.01.2015 21:47 #349

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Nonni.
Etuiskarit tuli vaihdettua koiranluineen. Hyvä työ. Muutos on sama kuin kun katsot itseäsi peilistä 10 vuotta, et juurikaan muutu/vanhene. Nyt kuitenkin etupää muuttui tarkemmaksi ja ottaa töyssyt nätimmin. Vianor sanoi ettei ole erikoistyökalua jolla vaihtaa. Motonet antoi hinnaksi 260e ( etuiskarit ).
Kuitenkin homma kusi kun tarvittiin koiranluut. Ne ja öljynvaihto ja ajovalonvaihto ( oma öljy+polttimo ) 270eur.
Eilen tuli 770km. Hyvin kulki ja ohitti vaikka Yle kertoi että 8-tie liukas. Niin olikin.
Menossa kulutus 8,5L. Vauhtia motarilla n. 120kmh.
Paluu Pori-Hki 7,9L kun ei motaria kuin viim. kilsat.

Plääh: Tänään meni rengas. Yksi kpl Continasta 335e. Meni hermot ja alkoi veekäyrä nousta. Mutta autoilun kuuluukin maksaa. Tällä viikolla lähes 1000e ilman vakuutusta ja polttoainetta. Stana!

Mitä vielä/enää?
Ravipeliharrastukseni eli toto. Se tuo ja se vie. Eilen meni tili 30centtiin kunnes otin porukkapeleistä 10c troikkaan ja sain 3eur tilille. Se poiki tänään jo saldoksi 29eur kunnes alkoi vajota taas. Mutta huomiseen on 40 eur varmat pelit. saas nährä!
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 23.01.2015 21:49 #350

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Ai nii:
Miten saa huoltomuistuttimen nollille?
Nyt se näyttää -3350km.
Liike yritti ja kettoi että se nollautuu kun 10 litraa tiisseliä ajettu.
Muttei se sitä tehnyt.
Onneksi ei ole niitä vihreä/keltainen/punainen -valoja kuin kaverini vm 1985 320:ssä!

M
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 23.01.2015 22:37 #351

  • mr81
  • mr81 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 10
  • Vastaanotettu kiitos 2
Resetting service interval


Look on the instrument clusteryou will see 2 buttons in the lower centre part of the dash,

1) Make sure the ignition is swiched off, press and hold the left button and turn the ignition on to the first position keep holding the button down until you see the display change

2)Lift you finger and press and hold again untill reset appears ( normally after aprox 5 seconds ) it will also flash, once this happens lift your finger again

3) Then press and release straight away, this should reset the service indicator.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 25.01.2015 16:51 #388

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Kiitti vinkistä. Se toimi loppuun asti kun vahvisti END.
Tosin ei mennyt -4000km nollille.
Mutta ehkä kun ajelee jonkin matkaa, vaikkapa sen 10 litraa pois tankista.
Eilen lauantaina menin hakemaan uuden renkaan. Siihen saakka lipsuttelin ''kottikärrynpyörällä'' ja max 80kpmh.
Joka paikassa oikea taka eli se kottarin pyörä luisti ja rätkytti keltaista kojetauluun = DSC puuttui peliin.
Oli muuten vaihdetun renkaan vanne kuin uusi. Kysyin mitä ainetta käyttivät. Kuulemma ei juuri mitään vaan on hyvä vanteenpesukone.
Ilman eri veloitusta tai pyyntöä oli ihan kiva saada se puhtaana.
Ajattelin jo soodapuhalluttaa mutta pesu siis riittää.

Kävin myös eilen autopesussa ja tarkan markan miehenä sain sen tehtyä yhdellä eurolla. Juu, 1e itsepesussa.
Kiire siinä vähän on mutta kuitenkin....

Polttoainesuodatinta en vaihtanut nyt kun uskon sen kestävän kahden öljynvaihdon. Jos ei niin helppo arvata missä vika jos meno katkeaa.

Tänään kävin katsomassa yhtä kallista arvoasuntoa ja samaan aikaan tuli uusi 650i katselemaan. Olipa upea peli!
Mutta itse ostaisin kuitenkin sen i8:n. Nyt saatavuuskaan ei ole ongelma vaan hinta. Ei ostoksille ihan vielä kuitenkaan! :whistle:

Koira kusetettu ja nyt katsomaan Kaapparia/dc9/Oul-Hel!
Baghin sanoin: ''Nautinnollista elokuvailtaa''.
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 27.01.2015 10:07 #416

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Olipa muuten harvinaisen huono kotimainen leffa tuo kaappari. Kaikki hahmot sellaisia teinimäisen karikatyyrisiä. Asteikolla 4-10 annan vain 5-.
Kun vertaa svedujen leffoihin niin kyllä kaukana oltiin.

Eilen TraFi uutisoi katsastuskonttoreista. Kiinnostavaa kertoa lukuja kun otos on 1 ( yksi ) katsastus!
Kuulun niihin joita jännitti viedä auto katsastukseen 70- ja 80-luvuilla. Ihan mielivaltaa oli nuoren miehen auton katsastus.
Kerran hakkasi ekan Kuplani lattian kytkimen alta niin että kytkinpoljin kääntyi alas ja samalla irrotti kytkinvaijerin. Purin hammasta ja päätin ajaa hamaan loppuun ilman kytkintä. Kolmisen kuukautta meni. Hankalaa oli lähestyä liik.valoja. Lopussa jos oli pakko pysähtyä niin vapaalle ja kone sammuksiin. Sitten kakkosvaihde sisään ja odottamaan vihreää. Sitten vain startilla liikkeelle. Lopulta opiskeluajan croupierina toimiessani tulin yökerhosta kotiin n. klo 03h10am. Poliisit ajeli rinnalla ja pysäytti. Ei katsastettu. Kilvet pois ja ajolupa kotiin. Annoin auton tutulle korjaamolöle varaosa-autoksi.
Ruotsissa Firebirdin katsastus oli hankalaa kun jarrut ehkä +-0 tai jopa ihan vähän takapainoiset. Sitten ne kiinnittivät laitteen tuulilasiin joka mittasi onko takapainoiset jarrut vai ei. Lopulta hyväksyivät ja unohtivat laitteen tuulilasin reunaan kiinni. Soittelivat kotiin ja palautin laitteen kiitosten kera. Oli kuulemma kalliskin!

X3:n olen nyt kaksi kertaa katsastanut. Matkalla ylös oli Heinolassa tarjous 19e. Meni läpi vuosi sitten. Nyt sitten netistä sai voucherin 19e Sulan kats. Hyrylä.
Molemmissa toki päästöt päälle. Nyt lehti voi kirjoittaa että X3:n hylkäysprosentti 50! Siitä vetämään johtopäätös hyvä vai huono auto!?? Noh, otos on nyt kohdallani 1 kpl. n=1.....
Mielestäni hyvä auto. Tosin se takaluukun lukon jäätyminen pakkasella alk. n. 10C ottaa pattiin. Ja se, että kuskin perslämmitin polttaa housut ja ihon ja reiän istuinmateriaaliin. Maahantuoja oli good-will -päällä: Tarjosi pientä alea lähes 500e korjauksesta. Kiitin ja kerroin ostavani 30 euron penkinlämmittimen kuin Kuplaan aikanaan. Mikään ei ole muuttunut! :blink: Löytyisipä ne nahkatuolit! Olisipa toimiva lämmitin niissä!

Kävin muuten katsomassa X3 SD:tä. Samat kilsat. Siinä Saksanvarusteet eli hyvät. Mustat nahat ym. Mutta vikaa: Pätki täyskaasulla. Ei saaneet vikaa pois. Ainakaan viikossa. Pyysivät väliä 8000e. Pidän omani kun historia kunnossa. Nyt 151 111km ajettu.
Viime viikolla dieseliä löytyi 1,19e/L kun viime kesänä n. 1,50. Siitä tulee iso säästö vuodessa.

Vakuutus: Olin siinä luulossa että vakuutukset olivat kunnossa. Kunnes vaihtui XF>> X:ään. Samalla vakuutus nousi lähes 100%. Kysyin syytä. Kertoivat että BMW on niin kolariherkkä kuskista johtuen. Kysyin että onko teillä isokin tilasto pappabemareitten osalta ( X-sarja ). Ei ollut muuta kuin ettei niille juurikaan itseaihl. kolareita tapahdu. Ei niin. Silti vak.maksut taivaissa. Vaihdoin taas yhtiötä ja sain lähes -50% edelliseen verrattuna.
Tuulilasikin meni vaihtoon 0-omavastuulla. Ja eikös siihen heti tuli pikkukivi. Noh, korjaus maksaa 0eur.

Mukavaa päivää toivotan!
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 29.01.2015 22:45 #442

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Pari juttua kaveristani jonka sain ostamaan kunnon BMW:n:
Opiskeltiin Uppsalassa ja asuttiin seinä seinää vasten eri rapuissa.
Heillä oli aina ollut Volvo.
Nuorena lääket. opiskelijanakin sai uuden Volvo 360:n.
Myöhemmin oli 740 Turboa uutena ym.
Kysyin että miksei kunnon autoa vaikka 600-sarjan Bemaria.
Hän vastasi: '' det får vara bra men inte för bra i Sverige''.
Saa olla hyvin muttei liian hyvin asiat kansankodissa......

Kerran mentiin heidän mökille Säleniin. Minä ratissa Alfallani 8 Alfetta ) , Lennart vieressä ja pimut takana.
Oltiin melkein perillä ja aika pitkään ylämäkeen vedin ihan hirmuvauhdit, jotain 120km/h. Rajoitus oli 60.
Mentiin siinä mäessä keski-ikäisesten svedujen ohi tosi kovaa.
Kaukana edessä oli kurvi ja kysyin että jyrkkeneekö se.
Lennart sanoi ettei.
Noh, ihan liian kovaa tultiin siihen. Kurvi tiukkeni kovasti.
Auto lähti sladiin ja kun oli korkeat vallit niin ajattelin että voi mennä katolleen jolloin menin keula edellä vallin puhki ja aivan järjettömän kauas lumeen.
Se keski-ikäiseten Volvo tuli, pysähtyi ja jatkoi matkaa kun meillä kaikki hyvin.

Aikanaan tuli hinuri. Kuski sanoi että hän on 15 vuotta hinaillut mutta tämä oli ylivoimaisesti pisin ulosajo. Noloa.
Lennart reiluna väkisin halusi maksaa puolet hinauksesta kun ei tiennyt että kurvi tiukkenee , siis ei muistanut!

Kävin viime kuussa Ruotsissa viikon työmatkalla. Vuokrasin Hertziltä V40 D2 mutta up-gradesivat V70 AWD D4:een.
Sillä ajelin Lennartin pihaan.
Siinä oli vaimon X3 , uusi kaikin varustein nahkatuoleineen ym.
Ja Lennartin M550d. Ihan huima peli. En tiedä mitä se M-kirjain siinä teki.
Nyt on asiat ortopedillä ''för bra''.....
Tytärkin sanoi että isi tykkää leluista!

Tänään olin klubin tallilla. On se vaan niin kätevää päästä laittelemaan lämpimään, halvalla ja rauhassa!
M
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 10.02.2015 11:29 #562

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Tsau!
Kävin Lontoossa ja ajelemassa vähän laajemminkin. Nyt Hertz up-gradeerasi Mb B-luokkaan. Aika kiva automaatilla. Tosin mielettömän hidas syttymään kun start and stop käytössä. Valot vaihtuvat niin mitään ei piiiitkään hetkeen tapahdu. Ei edes autossa vikaa vaan selvästikin ominaisuus koska Nizzassa oli samanklainen ja sama ongelma. Erona se että ranskalainen tööttää välittömästi kun lähtee hitaasti mutta engelsmanni ymmärtää ja kohteliaasti odottaa.....
Juu, tällä kertaa menin tutustumaan Oxfordiin. ( Pari kk sitten olin Cambridgessä ). Hieno mesta. Sitten päätin kuukkelettaa Unescon maailmanperintökohteen- onneksi. Sillä nyt kävi tsägä. Löytyi aarteiden aarre. Blenheim Castle, yksi englannin suurimmista rakennuksista ja Winston Churchilin syntymäkoti. Tsägä siksi että siellä kuvataan uutta James Bondia ja talon edustalla lähes sata superautoa parkissa koska se esittää luxushotellia Roomassa. Ferraria, Masea, Bmw, Jagge Xk'ta, RR Phantom, Audi R8 ym ym ( asuu muuten tuossa 500m päässä 2 kpl uutta Phantomia samalla kadulla 100m välein Suomen rekkarissa....).
Reigatessa näin oudon ja upean auton. Lähestyin sitä ja katsoin että rekkari on MAC-jotain. Noh, tietty, autohan oli Mac Laren, aivan fantsu.
Hotellimme vieressä asui uusi Bmw 650i Cab. Se on aina ollut uutena mielestäni yksi maailman hienoimmista autoista, niin nytkin!
Ajelu englannissa on rauhallista ja helppoa. Speed Camera on ihan joka paikassa. Jos ajaa 3 miles liian kovaa saa pointseja ajokorttiin ja sakot. Tai voi mennä ajokoulutuskurssille maksamalla n 100 Gbp eikä tule sakkoa.
Paluu oli viime yönä aikataulussa. X3 odotteli lentoaseman lähistöllä ja hyvin toi kotiin. Nyt pissapoikakin taas pelaa. Oli mennyt tukkoon jostain syystä. Irrotin säiliön, tyhjensin ja paineilmalla puhalsin. Oli limamaista mömmöä niin paljon ettei vesi enää kulkenut. 20 minuutin homma. Sunnuntaina mahdollisuus taas päästä ajamaan jäärataa Vanajanlinnaan. Ehkä saan faijan mukaan. Tapaamisiin.
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 12.03.2015 21:53 #906

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Juu, oli faijakin mukana jäärataa ajelemassa. Kuten pilotti-poikanikin.
Otettiin kisaa pojan kanssa. Jännä oli nahdä että kun ajoi ''lehmää'' ympyrässä 5 kierrosta sisäkurvissa ilman sladia niin meni 5 sek/kierros nopeammin kuin leveässä sladissa ulkokehällä.....
Voitin nuoren poikani ihan vähän mutta kuitenkin.
Mokasin tosiaan kun olin ajamassa aika kovaa ympyrästä ulos niin yhtäkkiä pito loppui ja päätin jatkaa ympyrässä ja samalla hetkellä pito palasi ja ohjasin ulosmenevään ajouraan ja heti pito loppui taas. Jouduin hyvän vallin päälle.
Onneksi aurahinuri oli 3 min päässä. Vedettiin auto pois. Oli osittain mahallaan muttei onneksi vaurioita.
Tein muuten ennätykseni: Koskaan ennen en ole vaihtanut kesägummeja alle maaliskuun 10. pvä.
Aion pärjätä.
X3 toimii tosi hyvin ja nousee melko jyrkän kotipihani myös kesägummein vaikka se on osittain liukas. Alas tuppaa menemään jarrut pohjassa laahaten, varovainen saa olla vielä.
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 01.04.2015 16:20 #1067

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Jee, takaluukun lukko taas pelittää.

Löytyi myös käyttöä alamäkihidastimelle. Kun kesäkumein just ja just pääsin pihaani niin alas ei meinannut uskaltaa liukua bussin alle.....
Alamäkihidastin piti ryömintävauhdin vaikka jarrulla luisui!

Autokeskus Airportista sain vielä tiedon penkkien nahkapäällystäjästä.
Se firma tarjosi Bemarin alkup. nahkaosista sisustuksen 2300e sis. alv:n.
Tai ihan miten haluaa nahan väri, langan väri mitä vain 3200e sis alv:n.

Nyt tilaamaan Baijerin mustaa!!!!!!
Kun ajettu vasta 150 000km ja olen autoon tyytyväinen niin miksei kun ajatus on ajaa tuonne 300 000km asti eli 3-4v vielä jos ja kun toimii.
Mikan faijan ex-BMW on hyvä! Ja faijan uusi X3 lienee sopivasti vaihtokunnossa sitten alle 80tkm ajettuna??
Mukavaa pääsiäistä kaikille!
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 16.04.2016 09:09 #3098

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Ja taas meni hetki edellisestä.
Kesäkumit vaihdoin 3000km sitten. Hiljaista ja mukavaa menoa. Nyt mittarissa jo 184 000km. Kaverillani samanlainen ja ajettu jo 370 000km. Luottamukseni Bemarin laatuun on kova. Aion ajaa ja pitää jos toimii. Miksikäs ei toimisi - toivotaan parasta.
Katsastus ok ilman ongelmaa.
Nahkapenkit hyvät ja kivannäköiset. Uudet läpäärit niissä ja ihan ok talvella tosin aika hitaat ja miedot mutta lämmitti kuitenkin.
Nyt tuulilasinpyyhkimen moottori haussa. Hinta ihan tajuton tuolla marmoritiskeillä. Nettikaupoissa niin halpa että sitä miettii onko edes sama osa.
Tosin loppu oli joka paikasta. Ei ne jaksa palvella kertomalla kun tulee. Soita vaikka joka päivä ja kysy - onpa neuvo.

Vuosikokous oli tallilla. Olen nyt mukana uudessa hallituksessa. Yritetään aktivoittaa toimintaa ja kysyimme mitä jengi toivoo. Saa vastata!

Kesäautot tulleet osittain jo teille kuten ekat motskaritkin. Varotaan kaksipyöräisiäkin nyt kun ne taas kerran uutuutena ovat joukossa mukana.
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 01.11.2016 19:49 #4114

  • 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • +1000000km
  • Viestejä: 81
Päivitystä:
-tuulilasinpyyhinsysteemi tuli maailmalta. Eräs huoltopaikka sen vaihtoi 100e. Osa taisi maksaa jotain alle 200e Ebaystä, Kiitos vinkistä!
-jotain krahinaa edestä oikealta mutta ei vielä toimenpiteitä.
-konepelti alkoi taas aueta kun poistin jalkatilasta sen vivun ja vetelen tongeilla samalla kun toinen painaa konepeltiä alas, senkin kanssa voi elää.
-eilen Hki-Porin taa ja takas, 710km talvikulutuksella 7,3L/100km. Sama kesänop. 8,6L/100km. Oli jo mustaa jäätä kun -1,5C
-tänään nastat alle ja meno helppoa
-ensi viikolla autolla ajettu jo 200 000km. Jatkan kunnes sopiva hetki vaihtaa tod.näk. X3/X5 tai X6 hyvällä koneella......

Nyt varovaisuutta liukkailla!
M
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X3:n kokemuksia E83 ja muutakin keski-ikäisen äijän elämää blogin muodossa 02.11.2016 04:36 #4115

  • //Make
  • //Make hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 35
2002-x3 kirjoitti:
-konepelti alkoi taas aueta kun poistin jalkatilasta sen vivun ja vetelen tongeilla samalla kun toinen painaa konepeltiä alas, senkin kanssa voi elää.
Kun nyt sait sen kikka kuutosella auki, niin kannattanee laittaa/laitatuttaa ihan kuntoon?
Seuraavalla kerralla kuuluu vaijerista se 'naps' ja operaatio muuttuu muutaman naksun haastavampaan suuntaan?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.486 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top