Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: BMW X5 3.0i hankinta.

BMW X5 3.0i hankinta. 09.12.2018 20:48 #6618

  • Huttuve
  • Huttuve hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 10
Tarkoitus olisi hommata alkupään X5:n, 3.0i bensakoneella.
Mitä olisi sellaisia asioita joita kannattaisi ottaa huomioon, kun tuollaista lähtee haeksimaan.
Tarkoitus olisi että X5 voisi tulla Virosta, Ruotsista ja tietysti kotimaan markkinoilta (vahvin vaihtoehto).
Ulkomailta hommaamisen koukeroihin olen perehtynyt ja ovat selvää kauraa, joten niitä tietoja en tarvitse.
Facelift on vahvin vaihtoehto, siis 2003/09 eteenpäin ja rajoittuu vuoteen 2007.
Tekniikka puolen asiat kiinnostaa ja onko sellaisia kohteita johon korroosio iskee helpoiten ja olisi helppo tunnistaa heti ensi silmäyksellä, ettei tarvitse viikon päästä kiroilla.
Onhan noita kirjoituksia kyseisestä mallista vaikka kuinka, mutta ajattelin kuitenkin vielä tiedustella täältä, kun uskon että saan oikeita ja asiallisia vastauksia, toivottavasti.
Viimeksi muokattu: 09.12.2018 20:52 : Huttuve.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW X5 3.0i hankinta. 15.12.2018 02:33 #6635

  • BVVIT
  • BVVIT hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 4
Korroosio-puolen ongelmia.
Akseli, eteen - hidas-motion minun.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW X5 3.0i hankinta. 18.12.2018 12:13 #6640

  • //Make
  • //Make hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 37
E53:n ongelmana ovat ovien alareunat johtuen hölmöistä muovilevikkeistä.
Talvella ajaessa ko levikkeen päälle pakkaa lunta, joka jäädyttyään rikkoo ovien alareunojen maalipinnan/sinkkauksen -> ruoste iskee, eikä ole pysäytettävissä.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW X5 3.0i hankinta. 18.12.2018 15:43 #6642

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 130
Huttuve kirjoitti:
Tarkoitus olisi hommata alkupään X5:n, 3.0i bensakoneella.
Mitä olisi sellaisia asioita joita kannattaisi ottaa huomioon, kun tuollaista lähtee haeksimaan.

Lompakossa pitää bensarahaa riittää. Meillä oli joku aika sitten kakkosautona X3:n vastaavalla koneella ja kyllä keitto maistui. Uskoisin ja väittäisin,että isoveljensä vie vielä enemmin Nesteen tuotoksia.

Melkein väittäisin,että samn korin V8 kulkee yhtä "pienellä",mutta voimaa ja vääntöä sitten reilusti enemmin.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW X5 3.0i hankinta. 18.12.2018 21:02 #6644

  • Huttuve
  • Huttuve hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 10
//Make kirjoitti:
E53:n ongelmana ovat ovien alareunat johtuen hölmöistä muovilevikkeistä.
Talvella ajaessa ko levikkeen päälle pakkaa lunta, joka jäädyttyään rikkoo ovien alareunojen maalipinnan/sinkkauksen -> ruoste iskee, eikä ole pysäytettävissä.

Noista ovien alareunojen ongelmista olen kuullut että ovat harmittava ominaisuus.
Tietysti jos viitsii pitää ne puhtaana, joka tietysti on oma rituaalinsa, vaikka pesun yhteydessä, lisä jumppaa aiheuttaa.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW X5 3.0i hankinta. 18.12.2018 21:13 #6645

  • Huttuve
  • Huttuve hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 10
HKM kirjoitti:
Huttuve kirjoitti:
Tarkoitus olisi hommata alkupään X5:n, 3.0i bensakoneella.
Mitä olisi sellaisia asioita joita kannattaisi ottaa huomioon, kun tuollaista lähtee haeksimaan.

Lompakossa pitää bensarahaa riittää. Meillä oli joku aika sitten kakkosautona X3:n vastaavalla koneella ja kyllä keitto maistui. Uskoisin ja väittäisin,että isoveljensä vie vielä enemmin Nesteen tuotoksia.

Melkein väittäisin,että samn korin V8 kulkee yhtä "pienellä",mutta voimaa ja vääntöä sitten reilusti enemmin.

Kyllähän tuo sopan kulutus on tiedostettavissa.
Tämäkin malli olisi tulossa hiukan niin sanoen kakkosautoksi, joten teho ja vääntö ei ihan ole tärkeimmästä päästä, siksi katselenkin tuota pienempi koneista.
Välistä joutuu peräkärryn eteen, ehkä olisi kuitenkin taloudellisempi, no mene ja tiedä.
Tietty tässäkin asiassa kuuntelen sellaisia jotka ovat kyseisillä moottori malleilla ajaneet.

Yksi X5 olisi ollut vahva ehdokas, mutta meni sivusuun, kun en ehtinyt aikataulullisesti autoa katsomaan. No, nopeat syövät hitaat.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW X5 3.0i hankinta. 07.04.2019 09:03 #6877

  • 383
  • 383 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 6
Hyvä vaihtoehto olisi tässä: X6 50i 2008 josta aion luopua kun nykyinen tarve on vain 1- tai enintään 3- sarjan kokoiseen autoon. Ajomäärä 107tkm, täysi huoltokirja ja lähes täysi varustelista. Tuotu Ruotsista 3/2012, tuolloin 21tkm kaltlandausführung. Vermilionrot, leder Nevada perf. beige, ruostesuojaus Tectyl Long Life. Ei korroosio-ongelmia, Etupenkeissä mittatilaustyönä tehdyt irroitetavat& pestävät sävyyn sopivat suojat.
Kahdet BMW-vanteet joista alle vuoden ikäiset Nokian HakkaBlack kesärenkaat ja talvirenkaat Hkpl 8 nastoilla.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW X5 3.0i hankinta. 10.04.2019 21:43 #6880

  • Huttuve
  • Huttuve hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 10
383 kirjoitti:
Hyvä vaihtoehto olisi tässä: X6 50i 2008 josta aion luopua kun nykyinen tarve on vain 1- tai enintään 3- sarjan kokoiseen autoon. Ajomäärä 107tkm, täysi huoltokirja ja lähes täysi varustelista. Tuotu Ruotsista 3/2012, tuolloin 21tkm kaltlandausführung. Vermilionrot, leder Nevada perf. beige, ruostesuojaus Tectyl Long Life. Ei korroosio-ongelmia, Etupenkeissä mittatilaustyönä tehdyt irroitetavat& pestävät sävyyn sopivat suojat.
Kahdet BMW-vanteet joista alle vuoden ikäiset Nokian HakkaBlack kesärenkaat ja talvirenkaat Hkpl 8 nastoilla.

Kiitos vaan tarjouksesta, mutta pysyttelen edelleen tuossa X5 mallissa.
Vaihtoehdoksi on nousemassa myös kyseisestä mallista diesel-kone, kun rupeaa olemaan enemmän tarjontaa diesel koneisia kuin bensa versioita.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.299 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top