Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: X1 ominaisuuksia

X1 ominaisuuksia 20.02.2015 11:39 #651

• Hiesu10
  • Hiesu10 hahmo
  • New Member
BMW X1 vm. 2012, ajettu alle 60tkm, vikoja vai omainaisuuksia:
* EGR-venttiili vaihtoon
* XENON valot vaihtoon
* peruutustutka ei toimi sateella
* takapyörän laakeri pomppasi katsastuksessa
Saksalaista laatua?
Takuu ei tietenkään korvaa eli arvaa kuka maksaa?
Tätä merkkiä on vaikea suositella kenellekään.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

X1 ominaisuuksia 22.02.2015 18:14 #664

• hietase
  • hietase hahmo
  • BMW Club Finnland jäsen
Millä perusteella takuu ei korvaa? Olet varmastikin kysynyt? Eihän tuommoisia vikoja saisi noin uudessa ja niukasti ajetussa olla.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

X1 ominaisuuksia 22.02.2015 20:08 #668

• 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Achtgeber
  • +1000000km
Edellisessä autossani oli ainakin Xenoneilla 3v takuu sisältäen polttimotkin.
Ehkä EGR on kulutustavaraa, arvaus vain.
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017

X1 ominaisuuksia 22.02.2015 21:12 #670

• Hiesu10
  • Hiesu10 hahmo
  • New Member
Olen ollut useita kertoja yhteydessä paikalliseen myyjään eli Wetteriin, josta on vain todettu että takuu on 2 vuotta ja sillä selvä. Maahantuoja ei korvaa eikä tehdas, joten ei ole paljon vaihtoehtoja. Seuraavat viat menevät kuluttajariitalautakuntaan.

X1 ominaisuuksia 23.02.2015 10:44 #671

• Supa
  • Supa hahmo
  • Verwaltungsleiter
  • Tallipäälikkö / Webmaster
  • Vastaanotettu kiitos 2
No näinhän se on, 2 vuotta. En tiiä mitä epäselvää tuossa sitten on? Onko viat havaittua ennen takuun raukeamista mutta ei ole saatu korjattua ajallaan?
Mikä vika valoissa? Laakerissa varmaan valmistevika, muuten kuulostaa aika pieneltä pieneltä listalta minkä takia ei kannata koko merkkiä mollata kuitenkaan.
- E91 330xD -06
- E90 335i xDrive LCI -09
- 1/2 E36 328 "ring-taxi" -96
- Porsche Boxster -98

X1 ominaisuuksia 24.02.2015 11:23 #689

• 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Achtgeber
  • +1000000km
Vastuu vieheistä voi olla pidempi kuin varsinainen takuu.
Esim vaihdelaatikon tulee kestää selvästi kauemmin kuin uuden auton takuu.

Yleensä valmistajat maahantuonnin/myyjän kautta pyrkivät torppaamaan yli takuun menevät pyynnöt.

Halpa eli ilmainen tapa on juuri kuluttajaneuvojien kautta edetä asiassa. Tuppaa kestämään mutta sieltä kautta saa hyviäkin ratkaisuja!
Tärkeää aina on että autoa huollettu ohjelman mukaan.

Erääseen uutena perheeseen ostettuun Bemariin maahantuoja antoi ''good-willinä'' suuren alennuksen uusista osista kun n. 6v vanha penkinlämmitin poltti reiän penkin kankaaseen ja poltti jalkaa. Tosin hinta oli siltikin niin älytön ettei kannattanut muuta kuin ostaa 39euron halpispenkinlämmitin varsin. penkin päälle......
M
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtaja v. 2017

X1 ominaisuuksia 24.02.2015 17:59 #692

• hietase
  • hietase hahmo
Hiesu10 kirjoitti:
Olen ollut useita kertoja yhteydessä paikalliseen myyjään eli Wetteriin, josta on vain todettu että takuu on 2 vuotta ja sillä selvä. Maahantuoja ei korvaa eikä tehdas, joten ei ole paljon vaihtoehtoja. Seuraavat viat menevät kuluttajariitalautakuntaan.

Oletko siis ollut itse yhteydessä maahantuojaan? Jälleenmyyjä saattaa sanoa mitä vaan, jos haluaa päästä "ikävästä" asiakkaasta eroon. Jälleenmyyjä ei välttämättä ole ollut asiasta missään yhteydessä maahantuojaan.

X1 ominaisuuksia 24.02.2015 19:27 #694

• Hiesu10
  • Hiesu10 hahmo
  • New Member
Toisille 2000 euron maksaminen tyhjästä, lue:huonosta laadusta, ei merkkaa mitään, mutta minulle merkitsee.
Aikaisemmin ajoin KIA Sportagella n. 120 000 km ja Honda C-RV:llä n 160 000 km ilman ensimmästäkään vikaa, joten laadussa on selvä ero aasialasten hyväksi.

X1 ominaisuuksia 28.02.2015 21:41 #728

• hietase
  • hietase hahmo
Kaksi tonnia on iso kasa rahaa. Mutta tuo aikaisempi kysymykseni: oletko ollut yhteydessä maahantuojaan itse, vai pelkästään Wetteriin?

X1 ominaisuuksia 03.03.2015 10:03 #745

• Hiesu10
  • Hiesu10 hahmo
  • New Member
Pelkästään Wetteriin, joka sanoo olleensa yhteydessä maahantuojaan.

X1 ominaisuuksia 03.03.2015 22:52 #755

• hietase
  • hietase hahmo
Kaikella kunnioituksella, en uskoisi jälleenmyyjän sanaan tässä asiassa vaan olisin itse yhteydessä suoraan maahantuojaan. Et ainakaan mitään siinä menettäisi.

X1 ominaisuuksia 04.03.2015 22:14 #769

• jaki
  • jaki hahmo
  • Achtgeber
  • Vastaanotettu kiitos 1
Kyllä minustakin nuo viat eivät ihan normaaleja noin uudelle ja vähän ajetulle autolle. Erityisesti ajovalot ja laakeri ei todellakaan kuulu noilla kilometreillä mennä.
Aika vähän näsitä julkisuudessa puhutaan, mutta minulla on fiilis, eli e itietoa, että BMW:n laatu olisi menossa alaspäin.
Laadun huippuna pitäisin M50/52/54 ja M47/57 moottoreita ja niiden aikakauden autoja.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi

X1 ominaisuuksia 05.03.2015 13:45 #772

• Mikko
  • Mikko hahmo
  • Achtgeber
Laakerivika kuulostaa mystiseltä. Voisi ehkä mennä goodwill-takuuseen. Itse sain viime vuonna tuolloin vajaa 6 vuotta vanhaan bensavapari-E60:iin polttoaineen suihkutuksen korkeapainepumpun (475 euroa) goodwill-takuuseen maahantuojalta, tosin merkkihuollon välityksin. Vian korjaustyöstä jouduin kyllä maksamaan. Olen kokemusteni kautta oppinut, että niin metsä vastaa kun sinne huutaa, autoasioissakin. Leppoisasti keskustellen ja argumentoiden olen saanut mielestäni kohtuullisia tuloksia.

Xenon-umpiot ovat sen luokkaa 1.000 euroa/kpl ainakin nolon vanhaan E60-koppaiseen + asennustyö päälle. Ilmeisesti vain polttimot menneet? Polttimot vaihtoi E60:iin 120 tkm:n kohdalla tällainen kädetön meikäläinenkin, kun sain vähän apuja kerhomme jäseneltä Supalta, jos vielä kiitokset hänelle. Peruutustutka on niitä elektroniikkahärpäkkeitä, joissa voi olla vikoja vähemmilläkin kilometreillä, sillä nykyautot ovat nykyään menneet sellaisiksi tietsikoiksi. EGR:n vikaherkkyydestä minulla ei ole tietoa, että osaisin sitä kommentoida.

Jokainen tekee omat autovalintansa. Minua eivät ole idän ihmeet innostaneet koskaan, mutta olihan minulla muinoin pari Nissania. Ne toimivat, mutta olivat äärettömän tylsiä ajettavia. Minusta ajamisen pitää olla hauskaa, jolloin ei jää kuin yksi todellinen vaihtoehto, takavetoinen, bensarivikuutosella varustettu BMW. Etu- ja nelivetoiset ovat kädettömien autoja ja dieselit työkoneiden moottoreita.

Hiesu10 kirjoitti:
BMW X1 vm. 2012, ajettu alle 60tkm, vikoja vai omainaisuuksia:
* EGR-venttiili vaihtoon
* XENON valot vaihtoon
* peruutustutka ei toimi sateella
* takapyörän laakeri pomppasi katsastuksessa
Saksalaista laatua?
Takuu ei tietenkään korvaa eli arvaa kuka maksaa?
Tätä merkkiä on vaikea suositella kenellekään.
Kerhon varapuheenjohtaja

X1 ominaisuuksia 05.03.2015 15:40 #775

• Hiesu10
  • Hiesu10 hahmo
  • New Member
Lähetin palautetta suoraan maahantuojalle. Tulivat vastaan: 1/3 jälleenmyyjä, 1/3 maahantuoja, 1/3 itse. Eli kannattaa ensin ottaa yhteyttä maahantuojaan!

X1 ominaisuuksia 05.03.2015 20:43 #780

• hietase
  • hietase hahmo
Hieno homma, säästit aika kasan rahaa!

Itse vikoihin liittyen, niin olen yhä sitä mieltä, ettei niitä olisi pitänyt tulla ensinkään noin vähän käytettyyn autoon. Kuten "jaki" kirjoitti, joko laatu on heikentynyt, tai sitten sattuman oikusta sinulle on osunut maanantaikappale (joita niitäkään ei saisi olla).

Toivoa sopii, että saat huolivapaita kilometrejä ainakin vähäksi aikaa. Omat BMW:t ovat aina olleet niin iäkkäitä, etten osaa oikein sanoa mitään edes likimain uusien mallien laadusta. Nytkin ajelen 13-vuotiaalla...

Lisäyksenä vielä, että mielestäni tällainen toiminta on huonointa mahdollista jälkimarkkinointia mille tahansa autonvalmistajalle, premium-merkistä puhumattakaan. Ei anna järin hyvää kuvaa virallisen jälleenmyyjän toiminnasta! Kannattaisikohan maahantuojan asettaa hieman korkeampia kriteerejä tässä suhteessa...
Viimeksi muokattu: 05.03.2015 20:46 : hietase.
Sivu luotiin ajassa: 0.283 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top