//Make kirjoitti:
Niinno...
Itsekin olen katsellut emännälle about tuon ikäluokan X:ää kauppakassiksi ja kyllä nuo pikku-nakut on tullut rajattua hakukriteereissä pois, aivan liian monta kertaa on tullut nähtyä 1,6-2,0l dieselkone avattuina eri korimalleista. Ja kun tuon jakopään orgisosat näkee livenä, ymmärtää tälläinen vähemmälläkin järjellä varustettu, ettei moinen kaulaketju joka tuota pyörittää voi oikein olla kestävä, vaikka mistä olisi tehty. Ongelma on tuon rimpulan ketjun lisäksi onnettomat hampaat; jos kiristäjä ei ole 100%:sti iskussa on jokainen startti ja jopa tyhjäkäynti tuurin peliä hyppääkö jako vai ei. Pitkät öljynvaihtovälit eivät paranna tilannetta yhtään.
Joskus maailmassa oli ketjukoneilla maine tuolta osin huoltovapaina; ei tarvitse kuin verrata vaikka M10:n jakoketjua tuohon nykyiseen ja sokea Reettakin näkee, missä on menty metsään.
Jos tuo mainittu Inspection III on jo tehty, on sisälle saattanut livahtaa parannettuja osia, mutta luottaako tuossa myyjän sanaan; sen voi jokainen itse valita.
Kutoskoneiden ongelmat liittyvät lähes kokonaan siihen teknologiseen saastaan, millä näennäisen päästöjen vähentämisen nimissä muuten ihan ok koneet tänä päivänä kuorrutetaan, sitä kautta pilataan ja pitkällä tähtäimellä aiheutetaan kuluttajalle ongelmia ja/tai vielä suurempia päästöjä saastelaitteiden ikääntymisen/vikaantumisen ja epätäydellisen toiminnan myötä.
Aivan, ne on niitä nykypäivän ongelmia jotka ilmenevät lähes jokaisen automerkin kohdalla. Päästöjen vähentäminen on haittana jopa pienkoneissa, kuten moottorisahoissa joita ei saa käyntiin, kun ovat olleet puoli vuotta käyttämättömänä. Ilmeisesti niissä kaasuttimen liian ahtaat kanavat tukkiintuvat ainakin, jos käyttää tavallista 98 E5 bensaa pienkonebensan sijaan. Taitaa se 5 % etanoli määräkin aiheuttaa jonkin näköistä kalkketumista. Ei perinteistä polttomoottoria voi saada niin vähäpäästöiseksi, kuin kansainvälisissä ympäristösuunnitelmissa kuvitellaan. Silti vain VW konserni joutui todellisiin ongelmiin..... No en ainakaan enää uskalla ajatella hankkivani vanhaa parilitraista.