Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 10.01.2017 09:45 #4471

Tosiaan otsikon kaltainen X3 kiinnostaa. Onko kerholaisilla antaa neuvoja sellaisen hankintaan? Mitä kannattaa ottaa huomioon sitä mallia ostaessa? Kiitos!

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 11.01.2017 11:38 #4477

Pikku-dieselin ollessa kyseessä itseäni kiinnoistaisi eniten onko inspection III jo tehty, vai vasta tuloillaan.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 11.01.2017 17:13 #4479

Tiedätkö mitä siinä kolmannessa inspectionissa tehdään? Ei ole BMW huolto ohjelmat mulle tuttuja. Onko se normaali määräaikaishuolto vai jotain muuta. :blush:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 11.01.2017 17:21 #4480

Tiedätkö mitä siinä kolmannessa inspectionissa tehdään? Ei ole BMW huolto ohjelmat mulle tuttuja. Onko se normaali määräaikaishuolto vai jotain muuta. :blush:

Avataan kone ja katsotaan menikö venttiilien ja kansitöiden lisäksi muutakin uusiksi jakopään antauduttua.
Pikkudieseleille ihan normaali.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 12.01.2017 12:01 #4485

Suoraan sanottuna: älä osta kaksilitraista, laita suoraan se kutoskoneinen. Jos kuitenkin ostat, yritä etsiä 163hp versio, siinä ei ole ym. vikoja. (Onko edes tuota konetta äksissä?)
E70 X5 35d M-sport
E36 318is

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : 6642.

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 12.01.2017 20:22 #4490

Heh suoraa puhetta molemmilta... arvostan. Kyllä itsellänikin on pikkuisen käsitystä bemmin nelosista. Vaikka ei kai kaikki kutoskoneetkaan BMW:llä ole ongelmattomia.

Olisi vielä mukava kuulla kokemuksia hyvistä moottorityypeistä. Tietääkseni esim. vanhat M50 ja M52 moottorit olivat ihan kestäviä. Sen ikäiset bemarit tosin ovat kaikki luonnollisesti loppuun ajettuja. Rakenteluaihioina ovat varmasti hyviä harrasteautoja, kun turbotetaan yms.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 13.01.2017 09:32 #4496

Niinno...
Itsekin olen katsellut emännälle about tuon ikäluokan X:ää kauppakassiksi ja kyllä nuo pikku-nakut on tullut rajattua hakukriteereissä pois, aivan liian monta kertaa on tullut nähtyä 1,6-2,0l dieselkone avattuina eri korimalleista. Ja kun tuon jakopään orgisosat näkee livenä, ymmärtää tälläinen vähemmälläkin järjellä varustettu, ettei moinen kaulaketju joka tuota pyörittää voi oikein olla kestävä, vaikka mistä olisi tehty. Ongelma on tuon rimpulan ketjun lisäksi onnettomat hampaat; jos kiristäjä ei ole 100%:sti iskussa on jokainen startti ja jopa tyhjäkäynti tuurin peliä hyppääkö jako vai ei. Pitkät öljynvaihtovälit eivät paranna tilannetta yhtään.

Joskus maailmassa oli ketjukoneilla maine tuolta osin huoltovapaina; ei tarvitse kuin verrata vaikka M10:n jakoketjua tuohon nykyiseen ja sokea Reettakin näkee, missä on menty metsään.

Jos tuo mainittu Inspection III on jo tehty, on sisälle saattanut livahtaa parannettuja osia, mutta luottaako tuossa myyjän sanaan; sen voi jokainen itse valita.

Kutoskoneiden ongelmat liittyvät lähes kokonaan siihen teknologiseen saastaan, millä näennäisen päästöjen vähentämisen nimissä muuten ihan ok koneet tänä päivänä kuorrutetaan, sitä kautta pilataan ja pitkällä tähtäimellä aiheutetaan kuluttajalle ongelmia ja/tai vielä suurempia päästöjä saastelaitteiden ikääntymisen/vikaantumisen ja epätäydellisen toiminnan myötä.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : //Make.

Harkinnassa X3 2.0d vm. 2006-2008 14.01.2017 18:41 #4506

Niinno...
Itsekin olen katsellut emännälle about tuon ikäluokan X:ää kauppakassiksi ja kyllä nuo pikku-nakut on tullut rajattua hakukriteereissä pois, aivan liian monta kertaa on tullut nähtyä 1,6-2,0l dieselkone avattuina eri korimalleista. Ja kun tuon jakopään orgisosat näkee livenä, ymmärtää tälläinen vähemmälläkin järjellä varustettu, ettei moinen kaulaketju joka tuota pyörittää voi oikein olla kestävä, vaikka mistä olisi tehty. Ongelma on tuon rimpulan ketjun lisäksi onnettomat hampaat; jos kiristäjä ei ole 100%:sti iskussa on jokainen startti ja jopa tyhjäkäynti tuurin peliä hyppääkö jako vai ei. Pitkät öljynvaihtovälit eivät paranna tilannetta yhtään.

Joskus maailmassa oli ketjukoneilla maine tuolta osin huoltovapaina; ei tarvitse kuin verrata vaikka M10:n jakoketjua tuohon nykyiseen ja sokea Reettakin näkee, missä on menty metsään.

Jos tuo mainittu Inspection III on jo tehty, on sisälle saattanut livahtaa parannettuja osia, mutta luottaako tuossa myyjän sanaan; sen voi jokainen itse valita.

Kutoskoneiden ongelmat liittyvät lähes kokonaan siihen teknologiseen saastaan, millä näennäisen päästöjen vähentämisen nimissä muuten ihan ok koneet tänä päivänä kuorrutetaan, sitä kautta pilataan ja pitkällä tähtäimellä aiheutetaan kuluttajalle ongelmia ja/tai vielä suurempia päästöjä saastelaitteiden ikääntymisen/vikaantumisen ja epätäydellisen toiminnan myötä.




Aivan, ne on niitä nykypäivän ongelmia jotka ilmenevät lähes jokaisen automerkin kohdalla. Päästöjen vähentäminen on haittana jopa pienkoneissa, kuten moottorisahoissa joita ei saa käyntiin, kun ovat olleet puoli vuotta käyttämättömänä. Ilmeisesti niissä kaasuttimen liian ahtaat kanavat tukkiintuvat ainakin, jos käyttää tavallista 98 E5 bensaa pienkonebensan sijaan. Taitaa se 5 % etanoli määräkin aiheuttaa jonkin näköistä kalkketumista. Ei perinteistä polttomoottoria voi saada niin vähäpäästöiseksi, kuin kansainvälisissä ympäristösuunnitelmissa kuvitellaan. Silti vain VW konserni joutui todellisiin ongelmiin..... No en ainakaan enää uskalla ajatella hankkivani vanhaa parilitraista. :)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.170 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top