Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Tarina Bemu Oy:stä ja epäonnisesta bemaristista

Tarina Bemu Oy:stä ja epäonnisesta bemaristista 31.07.2015 18:58 #1948

• Tomson
  • Tomson hahmo
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen vuodesta 2000
Vein autoni (E60) aamulla perjantaina 24.7. eli päivää ennen kesäkokoontumista Bemu Oy:lle Tuusulaan koska se alkoi vuotamaan jäähdytysnestettä. Olin tätä ennen hankkinut uuden paisuntasäiliön koska vanhasta oli kadonnut mittatikku ja sitä ei saa erikseen ostettua. Mainitsin että uusi säiliö löytyy takakontista ja lähdin. Olin siis puhelimessa edellisenä päivänä kertonut että autossa on JOSSAKIN jäähdytysnestevuoto.

Iltapäivällä tulin takaisin ja toimistossa kerrottiin että säiliö on nyt vaihdettu ja enää ei ole vuotoja. Vuodon sijainnista ei puhuttu mitään. Maksoin ja lähdin tyytyväisenä kotiin. :)

Kotona huomasin että pohjapanssarin reiästä valuu jäähdytysnestettä huolestuttavaa tahtia. Puhelin käteen ja soitto Bemu Oy:lle että mitä vit.. Ihmeissään olivat ja lupasivat nostaa auton ylös ja tarkastaa pohjasta käsin. Eikun ajamaan takaisin Tuusulaan. Perillä konepelti auki ja lampulla syynäystä muutama minuutti. MISTÄÄN EI VUODA MITÄÄN :blink: . Auto oli ensin käynnissä ja sitten sammuksissa mutta ei päästänyt pisaraakaan maahan. Säiliö oli myös tuossa vaiheessa lähes täynnä. Tummahipiäinen mekaanikko kertoi yksityiskohtaisesti eri työvaiheet mitä oli tehnyt ja oli sitä mieltä, että vuodon syy on pohjapanssariin jäänyt vanha neste jonka hän oli valuttanut pois ennen säiliön vaihtoa. Hetken mietin ja tyydyin tuohon ratkaisuun. (Vasta myöhemmin muistin lupauksen nosturilla käytöstä.) Kotipihassa vuoto taas jatkui mutta huomattavasti lievempänä.

Seuraavana aamuna Kangasalle kaverin kautta. Kaverin pihassa Tampereella auton ollessa hetken sammuksissa jäähdytinnestettä valui varmaan puoli litraa maahan. Säiliön tarkastus vahvisti epäilyt. Samalla huomasin kuinka säiliön alareunasta lähtevästä letkusta tipottelee nestettä. JESS VUOTOKOHTA PAIKALLISTETTU! Seuraavana päivänä jeesusteippiä vuotokohtaan, säiliö täyteen ja kotimatkalle. Välillä pari kertaa nestemäärän tarkastus.

Maanantaiaamuna 27.7. soitto Bemu Oy:lle että letku vuotaa, tilatkaa uusi ja vaihdetaan. Lupasivat tilata heti ja vielä soittaa varmistukseksi. Odottelua keskiviikkoon asti. Keskiviikkona iltapäivällä soitto Bemulle että onko letku jo tullut: "Tää rekisterinumero herjaa jotain, annatko auton valmistenumeron seitsemän viimeistä". Tässä vaiheessa höyry alkoi nousta korvista, nytkö sitä letkua vasta tilataan?? Olin pyörälenkillä enkä muistanut kyseistä numerosarjaa ulkoa. Kerrattiin vielä puhelimessa rekisterinumero hitaasti ja selkeästi jonka jälkeen: "Ok yritetään uudella onnella". Eli rekisterinumero oli alunperin OTETTU YLÖS VÄÄRIN. (Bemu Oy:llä ei ilmeisesti pidetä mitään kirjaa vanhoista asiakkaista ja rekisterinumeroista koska autohan oli ollut säiliön vaihdossa pari päivää aiemmin :blink: ) Samana päivänä soitin vielä varmistaakseni tilauksen ja osa luvattiin SEURAAVAKSI PÄIVÄKSI.

Torstaina 30.7. soitto Bemulle onko letku tullut. Ei ollut tullut.

Tänään 31.7. klo 10 soitin taas että onko letku tullut. "Ei ole tullut, jos on niin se on Vantaalla mutta nyt ei päästä hakemaan sitä kun vakikuski ei ole töissä. Maanantaina sitten". Voi jumalauta. Tarjouduin itse hakemaan letkun jos se laitetaan saman tien paikoilleen. "Ei käy." Aha. Sen jälkeen annoin tarkat koordinaatit minne voivat tunkea letkunsa jos joskus sen saavat.

Johtopäätöksenä olen sitä mieltä että Bemu Oy:llä oletettin vuodon johtuvan säiliöstä koska olin ostanut uuden eikä asiaa tutkittu tarkemmin. Sitten tämä käsittämätön välinpitämättömyys osien tilauksessa. Törmäsin toisella foorumilla samantyyppiseen palautteeseen missä osia oli vaihdettu kerta toisensa perään mutta varsinainen vika ei ollut poistunut.
220iA Coupé -14.

Ex: 123dA -10, 118d -11, 523i -07, 545iA -05, 130i -05, 530i -04, 318ti Compact -03, Alpina B3 3.0 Cabrio -93, 325ti Compact -02, 330i -01, 840CiA -94, 530i -01, 540iAT -98, 328iAT -96, 523i -96, 540iA -94, 540iA -93 (x2), 525i -91, 320i -89, 316i -89.
Viimeksi muokattu: 01.08.2015 19:02 : Tomson.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Tarina Bemu Oy:stä ja epäonnisesta bemaristista 05.08.2015 07:48 #1980

• 135
  • 135 hahmo
  • BMW Club Finnland jäsen
Eikös nämä huollot ole kaikki enempi tai vähempi samanlaisia - niiden perään pitää katsoa tosi tarkkaan. Mitä isompi firma, sitä enemmän voi vaatia jos hommat ei meinaa sujua. Pienemmät, kuten Bemu Oy ovat semmosia, että niiden kanssa on turha vääntää liikoja, vaan myös itseltä pitää löytyä joustavuutta. Se on hinta siitä, että hinnat voivat olla vähän alhaisemmat kuin merkkikorjaamoilla.

Itse hain auton juuri eräästä pikkufirmasta öljynvaihdosta, ja kysyin hakiessa, että montako litraa laitoitte - nimittäin aiemmin olivat laittaneet liian vähän, eivätkä olleet jaksaneet googlettaa paljonko sinne olisi pitänyt vaihtaa. On vaan tylsää kun pienen ajon jälkeen öljyvalo alkaa palaa ja selviää että täyttö on ollut alarajassa... Tarkkana saa olla.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.218 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top