Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 01.09.2015 15:28 #2107

Heinakuussa tänä kesänä tuli 25 vuotta täyteen siitä, kun ostin ensimmäinen E24-mallin BMW:ni Hampurista. Siitä lähtien minulla on ollut niitä käyttöautoina, eriasteisina projekteina, purettavana tai kunnostettavana aina vähintään yksi kerrallaan. Vuoden 2004 juhannuksena syntyi ensimmäinen lapseni ja silloin ostin itselleni oman ikäiseni vuoden 1968 BMW 1800 NK-mallin. Ajoin sillä kesän ja pakkasin koko harrasteeni syksyllä 2004 latoon. Niin E24:set, E28 M5:n kuin tuon NK:n. Suljin oven ja katsoin elämässäni eteenpäin.

Autoharraste oli 20 vuodessa antanut paljon, mutta mitään ei saavuta jos ei kunnolla panosta. Nyt oli aika panostaa muihin asioihin. Olin saanut lapsena löytää harasteeni ilman kodin mallia, mutta sen hyvällä tuella. Vanhempani tai lähipiirini eivät olleet autohulluja, kaikkea muuta. Silti sain ekan omani 3-vuotiaana puun alle ja maatilan verstaassa oli helppoa ja sallittua harrastaa ja kehittyä jos vain läksyt ja tilan työt oli tehty. Halusin antaa lapsilleni mahdollisuuden samaan, enkä siis leimata heidän lapsuuttaan ja kiinnostuksenkohteitaan omilla touhuillani. Olin eronnut BMW-kerhon hallituksesta vuotta aiemmin ja alkoi aika latojemmarina ja nettiharrastajana. Ostin ja myin projekteja ja osia, Suomesta ja Saksasta, mutta en tehnyt hands on mitään. Seurasin alaa ja mm. BTCF:n nousua, uhoa ja kehittymistä verrattomaksi BMW-foorumiksi.

Eräänlainen käännekohta oli vuosi 2006 ja Teijon kartanossa pidetyt E24-mallisarjan 30-vuotisjuhlat. Omat autot olivat liian projekteja saattaa tien päälle talon rakentamisen imiessä ajan. Lainasin Eurocarsin rivistä valkoisen -84 635 CSi:n mustalla Recaro-nahkasisustalla ja annoin mennä viikonlopun pedal to the metal. Aurajoen rantoja kurvaillessani iski päähäni valkoisen värin kauneus E24:n linjoissa ja päätös joskus hankkia sellainen oli tehty. Muutamia vuosia myöhemmin ilmaantui nettiautoon syksyn korvalla myyntiin Japanista muutamia vuosia aiemmin tuotu peli. Alla 18" Alpinat ja myyjänä Btcf:n nimimerkki Juhis. Kas kohtaloani ajattelin ma silloin! Auto, jonka halusin ja myyjänä mies, jonka kanssa oltiin tuning clubin foorumilla piikitetty puolin ja toisin foorumilla ainakin sen hyvän viisi vuotta. Ei kun härkää sarvista, kännykkä käteen ja soittoa Mykkäselle Mansesteriin: "Kuinka olisi Juhis, vittuillaankos toisillemme vai tehdäänkö autokaupaa?" Juhis kauppamiehenä valitsi jälkimmäisen ja viikon sisään oli homma paketissa tavalla, joka teki vanhaan vaikutuksen. Hän sai ansaitsemansa katteen ja minä haluamani värisen E24:sen.

Auto oli suht siisti, mutta projekti. Paljon fiksiä kaipaava vastatakseen sellaista harrasteautoa, jolla paksu keski-ikäinen voi pyöriä kylillä ilman säälittäviä katseita. Suunnitelmana oli ajaa hetki ja kartoittaa puutteet, hankkia osat talvella -12 ja kunnostaa auto kesäksi -12. Oli kutenkin niin hauskaa ja helppoa kurvailla kuussatkulla, että innostuin hankkimaan siihen kitkat kun ebaysta oli jossakin vaiheessa löytynyt 17" BBS RC:t. Hellasäröähän siitä tuli kun silloin kolmeen kasvanutta lapsilaumaa talviaamuisin kahva edellä aamuruuhkissa vietiin kouluun ja päiväkotiin. Oli hieno lumitalvi ja minä poika verestin kunnolla muistojani ajalta, jolloin kv-628iA oli käyttöauto, Helsinkiin vei vanha ykköstie ja 3HP-22 löi aina kakkosta pesään sadassa kun lähdettiin rekan takaa talvikelillä ohi. Talven myötä Amerikan foorumeilta löytyi valkoinen E24 18" BBS RC-vanteilla maahan lyötynä. Se iski ja koska Juhis oli jo -60/40 sarjan autoon katsastanut, tarvittiin enää vanteet. Kaksi sarjaa järkihintaisia RC 061 + 062 vanteita löytyikin maailmalta ja kesäksi -12 laitettin paremmat alle eikä maltettu mitään suurempia kunnostuksia tehdä. Hyvä niin sillä ajamalla ne hyvät visot kehittyvät ja Miami Vice 2010-luvun tyyliin oli homman nimi. Teetin Photoshoppauksen foorumilla kultaisista 18" vanteista, hankin M635 CSi:n Sporttipuhvelisisustan, ajoin kesän ja vein auton joulukuussa -12 latoon. Työelämä vei taas mennessään ja ideaa hiottiin sekä kampetta hankittiin tietokoneen ruudun ääressä vuodet 2013-14.

Tänä kesänä 25-vuotisjuhlani merkeissä ja nyt lasten vaatimuksesta (sic!) hommaan tartuttiin. Auto on lasten ehdoton suosikki, eksotiikkaa 2000-luvun mukuloille, jotka ovat varttuneet ja matkustaneet ikkunat ummessa ilmastoiduissa autoissa. Bemarilla mennään lasit auki, tukat hulmuten ja "Sporttivaihde!" huutaa kuusivuotias Jope osoittaen EH-laatikon potiikkaa kiihdytystä ruinaten :-) Päivitän myöhemmin tarkempia juttuja auton fiksaamisesta, puhvelinahkasisustan entisöinnistä, vanteiden kunnostamisesta jne. Visio, johon osat on hankittu ja nyt pääosin kunnostettu ja asennettu on se, että vuoden -86 kalleimmassa sisustassa kuunnellaan vuoden -86 kalleimmasta Beckeristä (830 Mexico Diversity) vuoden -86 parasta musiikkia BMW Sound Systemin läpi ajaen matalammalla kuin kukaan osasi tuolloin haaveilla ja suureimma pyörillä kuin kukaan silloin edes näki unta. Ja siemalla takapenkillä penkkien välissä olevasta orkkiskylmäkaapista Warsteineria. Sain ajokorttini tuon vuoden 1986 marraskuussa.

Kuvina, toistaiseksi vain nopeina kannykkäräpsyinä:
-Noutoilltana syyskuussa 2011 Alpinat alla Sääksmäen Silta-ravintolalla
-Kotipihassa talvella -12 BSS RC 17" ja kitkat alla
-Ukkopekan sillalla Naantalissa kesäkuussa -12 BBS RC 18" alla
-Photoshop kullatuista pyöristä Miami Vice 80's tyyliin. Tämä vahvisti vision ja sitä tuijotettiin sadat kerrat ennen toimeen tarttumista. Jätti-Kiitokset vielä Btcf:n BarFly-nimimerkille.
-Brinkhallin kartanolla Kakskerrassa, koulukyydissä ja kesäyönä kotipihassa elokuussa 2015













Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Juha Heikkilä.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 06.09.2015 14:19 #2120

Hieman vertailevaa tietoa kahdesta foorumista:

Laitoin tämän saman threadin BTCF:n foorumille Showroom osioon 29.8. Tällä foorumilla avasin samalla otsikolla, tekstillä ja kuvilla threadin kolme päivää myöhemmin 1.9. Tällä hetkellä kahdeksassa päivässä BTCF:n thread on luettu 5453 kertaa ja tämä threadi viidessä päivässä 54 kertaa. Siinä on viiden tuhannen neljänsadan kerran ero. Auto sinällään lienee kiinnostava kummallakin foorumilla ja persoonanikaan tuskin kummallakaan foorumilla nykyään enää juuri tunteita herättää.

Foorumiuudistus on toivottavasti vasta puolitiessään. Jos se ei ole, oli uudistus susi ja tappoi lopunkin elämän täältä.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Juha Heikkilä.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 06.09.2015 20:04 #2121

Foorumiuudistus on toivottavasti vasta puolitiessään. Jos se ei ole, oli uudistus susi ja tappoi lopunkin elämän täältä.


Tämän kerhon foorumin ainut virka on tiedottaa kerhon asioista, muuten täysin tarpeeton.

Auto on kyllä hieno!

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 06.09.2015 20:32 #2122

  • 135
  • 135 hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 91
Erittäin harmillista kyllä, mutta myös nuo Finnland Clubin Facebook-ryhmät on melko lailla turhia. Suljetussa ryhmässä näyttää olevan 58 jäsentä... Avoimessa ryhmässä on sentään 450 tykkääjää, mutta aktiviteetti aivan olematon...

Kerho on varsin pahoin epäonnistunut näissä - ja jos ei ole mitään toimivaa foorumia millä kommunikoidaan, niin pitemmän päälle se tuntuu myös kerhon jäsenmäärässä, pelkään.

Mitä sitten pitäisi tehdä? Enpä tiedä. Yksi syy tilanteeseen lienee eri foorumit - harrastajat on hajaantuneet eri foorumeille: Racing club, Sharknose, BMW Club Suomi... ja tuo ei sinänsä ole kerhon vika. Myöskään BMWForum.fi ei ole erityisen aktiivinen - sitähän kai tätä foorumia luodessa pidettiin jonkinmoisena mittatikkuna?

Mutta miten luoda semmonen foorumi, joka olisi kiinnostavampi, ja keräisi käyttäjiä? Vai onko BTCF täysin ylivoimainen? Siinäpä fakiirille töitä, mitä tehdä...

Ja asiaan: pitäisi ehkä vähän ajaa tuolla Juhan autolla, niin näkisi miten sen alusta toimii. Omassa yksilössäni pitäisi laittaa takakaaret, ainakin osittain, ja vähän fiksata alustaa eteenpäin. Mutta millainen E24:n oikeastaan pitäisi olla, siitähän saa paremman kuvan kun ajaa useampaa.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 07.09.2015 10:10 #2126

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 316

Hieman vertailevaa tietoa kahdesta foorumista:

Laitoin tämän saman threadin BTCF:n foorumille Showroom osioon 29.8. Tällä foorumilla avasin samalla otsikolla, tekstillä ja kuvilla threadin kolme päivää myöhemmin 1.9. Tällä hetkellä kahdeksassa päivässä BTCF:n thread on luettu 5453 kertaa ja tämä threadi viidessä päivässä 54 kertaa. Siinä on viiden tuhannen neljänsadan kerran ero. Auto sinällään lienee kiinnostava kummallakin foorumilla ja persoonanikaan tuskin kummallakaan foorumilla nykyään enää juuri tunteita herättää.

Foorumiuudistus on toivottavasti vasta puolitiessään. Jos se ei ole, oli uudistus susi ja tappoi lopunkin elämän täältä.


Mainittujen forumien elin-iät on eri mittakaavassa. Toinen on uudistuksen jälkeen nippanappa vuoden ikäinen, toinen ollut elossa jo kait sen kymmenen vuotta. Se tekee seuraaja- ja käyttäjäkunnan nuppiluvun ja aktiivisuuden vertailukelpoisen tutkiskelun melko mahdottomaksi.

Mutta totta kyllä että uudistuksen jälkeen kirjoitusaktiivisuus on vaatimattomasti sanoen lamassa ellei jopa halvaantunut. Muutos avoimuuteen ei liene kaikkien mieleen...
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 07.09.2015 10:27 #2127

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 316

Erittäin harmillista kyllä, mutta myös nuo Finnland Clubin Facebook-ryhmät on melko lailla turhia. Suljetussa ryhmässä näyttää olevan 58 jäsentä... Avoimessa ryhmässä on sentään 450 tykkääjää, mutta aktiviteetti aivan olematon...


Facebook lienee käyttökelpoinen ajankohtaisten asioiden ja tiedotteiden seuraamiseen. Mutta etsipä sieltä jonkun yhden aiheen tarinapolkua pitemmältä ajalta niin onpahan hankalaa. Tai sit en vaan osaa.

...Kerho on varsin pahoin epäonnistunut näissä - ja jos ei ole mitään toimivaa foorumia millä kommunikoidaan, niin pitemmän päälle se tuntuu myös kerhon jäsenmäärässä, pelkään...


Mitä viidakkorummusta olen kuullut, jäsenkatoon on syynä enemminkin joidenkin tyytymättömyys siihen, että kerhotoiminnan painopistettä ollaan voimakkaasti siirretty eteläsuomeen. Onko vaikutelma faktaa vaiko illuusiota en tiedä, mutta näin asian tulkitsen.

Foorumiuudistuksen en usko olleen ratkaiseva tekijä. Se on näkynyt vain kirjotusaktiivisuudessa, luulisin.

...Mitä sitten pitäisi tehdä? Enpä tiedä. Yksi syy tilanteeseen lienee eri foorumit - harrastajat on hajaantuneet eri foorumeille: Racing club, Sharknose, BMW Club Suomi... ja tuo ei sinänsä ole kerhon vika. Myöskään BMWForum.fi ei ole erityisen aktiivinen - sitähän kai tätä foorumia luodessa pidettiin jonkinmoisena mittatikkuna?
...


Eikös tuo sharknose hiipunut nolliin jo vuosia sitten? Ihan mukavaa luettavaa oli sielläkin, niin kauan kun oli. Jos nyt tarkoitetaan samaa sivustoa.
BMWForum on taas leasing hankintaan painopisteensä laittanut sivu, ja voisi kuvitella että sen aktiivisuus kulkee uusien mallien julkistusten tahdissa. Kenties.

...Mutta millainen E24:n oikeastaan pitäisi olla, siitähän saa paremman kuvan kun ajaa useampaa.


Eikös tuo ole ihan makuasia, yksi tykkää orkkiksesta ja toiset tuunaa mieleisekseen, kuka onnistuneesti ja kuka vähemmän onnistuneesti. Mikä maistuu toiselle ei käy alkuunkaan jollekin muulle. Nämä on niitä iloisia makuasoita joista on hauskaa väitellä, onhan jokainen oikeassa ;)

Tietty useampaa yksilöä kokeilemalla saa kuvan miten omaa voisi muuttaa enempi omaa makua vastaamaan, jos sitä nyt voi parantaa.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 07.09.2015 14:57 #2128

E
Ja asiaan: pitäisi ehkä vähän ajaa tuolla Juhan autolla, niin näkisi miten sen alusta toimii. Omassa yksilössäni pitäisi laittaa takakaaret, ainakin osittain, ja vähän fiksata alustaa eteenpäin. Mutta millainen E24:n oikeastaan pitäisi olla, siitähän saa paremman kuvan kun ajaa useampaa.


Be my guest. Jos et saa itsestäsi irti lähteä rouvan (oikean, autohan on vanha rouva) kanssa Kuninkaantietä Hirvensaloon tämän syksyn piikkiin, pitää sopia treffit pk-seudulle, jonne on tarkoitus tehdä muutamakin keikka vielä tämän ajokauden lukuun. Kunhan nyt saadaan sisusta ensin asennettua ennen ensi lauantain suurta Turku-miittiä.

Alusta toimii kun vauhtia on sata+. Et usko miten menee E24 kuin silitysrauta isoilla pyörillä mutkaan, kun se on tarpeeksi matala ja kova. Kaupunkinopeuksissa tottumiskysymys. Johan mua sekin häiritsi kun perheen A6-käyttöauto muuttui H&R -35 + Bilsttein Sport -sarjalla pintakovaksi. Tuo E24:sen -60/40 alusta on vähän kuin naisten korkokengät: Joissakin tilanteissa hankalat, mutta toimii, kääntää päät ja antaa hyvät kiksit. E24 on niin kaunis kori, että sen voi aina modistaa kulloisenkin ajan virtauksiin. Museoautot on tehtaiden museoissa.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Juha Heikkilä.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 08.09.2015 14:06 #2136

Hieno topikki sekä hieno auto. Olen ilolla seurannut kirjoitteluasi tuonne toiselle foorumille, jatkathan samaan malliin!

Anteeksi että sotken topikkiasi vielä muutamalla sanalla edellisiin viesteihin jatkaen.

Olen ollut BMW club finnlandin jäsen 10 vuotta.
Kirjoitteluaktiivisuus on ollut yhtä surkea vanhalla sekä tällä uudella foorumilla. Eli ei ole ollut eroa avonaisella tai suljetulla foorumilla.

Kerhon painopiste on siirtynyt lähes täysin uudenmaan alueelle, joten mielestäni ei palvele suurempaa osaa jäsenistöstä.

Näistä ja muutamasta muusta tarinasta entisiltä jäseniltä johtuen, uskon etten maksa jäsenmaksua enään ensi vuonna, ellei suunta muutu radikaalisti.
Harrasteet:
-94 M5 Dakargelb
-88 325i M-Tech1 Cabrio Diamantschwartz
Käyttis:
-

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 08.09.2015 16:50 #2140

  • 135
  • 135 hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 91
Mitähän tämä kerhon painopisteen siirtyminen Uudellemaalle oikeasti tarkoittaa? Kun eikös Kainuun jaos ole varsin aktiivinen, Turussakin on aktiviteettia. Kerhon kokoontumisajot ovat olleet eri puolilla Suomea, ei suinkaan aina etelässä. Ja ratapäivät on tietysti siellä missä on ratoja ajettavaksi.

Mitä tähän foorumiin tulee, niin jossain vaiheessa suljettu foorumi oli paljon aktiivisempi, mutta sitten taisi vähän hiipua. Nyt täältä uudelta foorumilta on syystä tai toisesta usea ennen suljetulle kirjoittanut jäänyt pois. Syytä voi vain arvailla.

Yksi huono juttu on tämä nimimerkkihomma: osa on nimimerkillä, osa rohkeasti nimellä. Olisi hyvä, jos jäsenille kuitenkin näkyisi toisen jäsenen nimi, vaikka tuon nimimerkin alla. Eihän noita nimimerkkejä jaksa kuitenkaan muistaa...

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 08.09.2015 21:22 #2143

Mitähän tämä kerhon painopisteen siirtyminen Uudellemaalle oikeasti tarkoittaa?


Samaa mietin, mun mielestä täällä ei tapahdu mitään.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 09.09.2015 13:58 #2146

Hieno topikki sekä hieno auto. Olen ilolla seurannut kirjoitteluasi tuonne toiselle foorumille, jatkathan samaan malliin!

Anteeksi että sotken topikkiasi vielä muutamalla sanalla edellisiin viesteihin jatkaen.

Olen ollut BMW club finnlandin jäsen 10 vuotta.
Kirjoitteluaktiivisuus on ollut yhtä surkea vanhalla sekä tällä uudella foorumilla. Eli ei ole ollut eroa avonaisella tai suljetulla foorumilla.

Kerhon painopiste on siirtynyt lähes täysin uudenmaan alueelle, joten mielestäni ei palvele suurempaa osaa jäsenistöstä.

Näistä ja muutamasta muusta tarinasta entisiltä jäseniltä johtuen, uskon etten maksa jäsenmaksua enään ensi vuonna, ellei suunta muutu radikaalisti.


jatketaan ot:tä.

Minä olin jäsen 1992-2014. Juurikin tämä uusimaa keskeisyys sai mittani täyteen ja lopetin kerhon tukemisen. Ei ratapäiviä motoparkkiin, mukamas kallista. Rakennetaan ratataksia, joilla ajaa harvat ja valitut. uudelle maalle pesutalleja jne. hävitellään peräkärryjä.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 09.09.2015 19:07 #2148

  • 135
  • 135 hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 91
Onko kerholla nykyään ratataksi?

Mikä tämä Uudenmaan pesutalli on? Siis tuo kerhotalli Rajamäessä?

Myös Kainuussa on nykyisin kerhotalli.

Peräkärryhän vissiin varastettiin, semmosta sattuu.

ps. En ole kaikista jutuista ihan perillä, koska on jäänyt pari Bemaristia tulematta...

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

25 Jahre Jubileum BMW 635 CSiA JAP Bj. 1986 mit goldene BBS RC 18 Zoll 09.09.2015 20:41 #2150

Rajamäen tallista peritään käyttäjiltä erilliistä maksua sekä siellä on autopaikkoja vuokralla. Eli muut jäsenet ei siitä paljon joudu maksamaan. Käsittääkseni talleja on ehdotettu muuallekkin, eli jos omalle kylälle sellaisen haluaa ei muuta kuin ryhdy puuhamieheksi ja hoida homma. Pesutallia ei ole eikä Rajamäen tallilla ole autonpesu mahdollisuutta.

Jos asioihin haluaa muutosta niin seuraavaan kokouksen mukaan ja mieluiten PJ:n paikalle ehdolle.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Eero.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.212 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top