Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: vm79 635 CSi

vm79 635 CSi 05.01.2016 09:33 #2631

  • art-b
  • art-b hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 6
Hei,

oon kiinnostunut tämän auton ostamisesta: www.nettiauto.com/bmw/635/7369052 mutta muutamat seikat arveluttaa ja ajattelin, että olisko teillä täällä foorumilla kiinnostusta auttaa.

Myyjän mukaan auto on tuotu 8 vuotta sitten Virosta, jossa se on maalattu. Huoltohistoria ei ole tiedossa. Auto on ollut myynnissä aikaisemmin ja niissä myyntikuvissa alla on isommat vanteet: www.tori.fi/pirkanmaa/BMW_635_CSI_1979__...teroity_12565802.htm Mitä luulette, onko todennäköistä, että auto on alkuperäisessä asussaan (esim. onko pakoputki oikea?) vai onko se sekoitus alkuperäisiä ja muita osia? Toinen samanlainen auto on kans myynnissä nettiautossa ja sen pakoputken pää näyttää erilaiselta: www.nettiauto.com/bmw/635/7714128. En onnistunut googlaamaan tarpeeksi tarkkaa kuvaa missä näkys varmasti oikea pakoputki.

Mitä mun pitäis ottaa huomioon, kun harkitsen tän ostamista? Onko autolla mitään "keräilyarvoa"?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 06.01.2016 18:19 #2633

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 185
Minua häiritsee se, että elokuun ja tämän uuden myynti-ilmoituksen kuvista osa on samoja. Miksi nykyomistaja ei ole vaivautunut ottamaan uusia kuvia, joista auton nykytilanne näkyisi? Nykyinen myyjä on myös laittanut myynti-ilmoitukseen moottorin tilavuuden väärin, tai sitten moottori on vaihdettu. Elokuun ilmoituksessa moottorin tilavuus on oikein (ja vastaa ilmoitettua tehoa).

Pakoputken pää näyttää mielestäni irralliselta, eikä sen perusteella ehkä voi tehdä päätelmiä putkiston laadusta.

Itse en uskaltaisi ostaa E24-korimallin autoa ilman että autoa olisi mukana katsomassa juuri tuon mallin tietäjä. Ne ovat lähes poikkeuksetta tietyistä paikoista pahasti ruostuneita, eikä museokatsastus ole ruosteettomuuden suhteen mikään tae. Jos auton ruostevauriot on korjattu huolella kahdeksan vuotta sitten ennen maalausta, se voi olla yhä kohtuullisessa kunnossa.

Hyvin pidetty 635 pitää arvonsa. Onko tämä auto hintansa väärti ei kuitenkaan selviä kuvista. Sinällään tavallinen 635 ei ole kovin harvinainen, mutta toivottavasti mahdollisimman moni säilyy kaunistamassa katukuvaa, eli toivottavasti tämäkin löytää huolenpitäjän.

Tätä palstaa lukee useampi tämän korimallin todellinen tuntija. Toivottavasti joku heistä innostuu vastaamaan sinulle tämän auton kriittisistä paikoista.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Viimeksi muokattu: 06.01.2016 18:19 : hietase.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 06.01.2016 20:14 #2636

  • art-b
  • art-b hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 6
Kiitos vastauksestasi hietase.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 06.01.2016 20:21 #2637

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 85
Keräilyarvo on haastava juttu. Näitä on kuitenkin valmistettu tuhansia, ja näitä löytyy ympäri maailmaa mitä erilaisimmassa kunnossa. Suomesta löytyy ehkä parisataa nykyisin. E24:lla lienee aina jonkinlainen arvo, mutta kunnon arvo on vain parhailla yksilöillä. Tällä hetkellä, kun nuoruudessa näitä ihailleita harrastajia on vielä paljon siinä iässä, että harrastus on aktiivinen, näille on kohtuullinen kysyntä. Mutta kun katsotaan 10 - 20 vuotta eteenpäin, on erittäin vaikea tehdä mitään arvauksia missä näiden arvot liikkuu. Edelleen helpointa arvata, että mahdollisimman alkuperäiset on arvokkaita ja muut sitten jotain muuta.

Tietysti kunnon autoharrastaja olisi sitä mieltä, että tämmöisten autojen arvo vaan kasvaa, mutta autoharrastuksen yleinen tulevaisuus, kuten myös vaiheittain vaihtuva eri mallien haluttavuus tuo riskejä tulevaisuuteen. Miten riskit laukeaa jää nähtäväksi.

Ko. yksilössä kiinnittää huomion, anteeksi vain, mutta minun mielestä hieman mauton takaspoileri. Toinen outo seikka on kylkilistojen puuttuminen ja helmojen maalaaminen korin väriin - hieman epäilen lähtikö näitä tehtaalta näin maalattuna.

Kuvissa auto näyttää periaatteessa siistiltä, mutta se ei kerro mitään korin kunnosta. Helmoissa voi olla sanomista silti, ja keulan mutkikkaissa rakenteissa ja melkein missä vaan. Pyöränkaaret kannattaa katsoa tarkkaan, ja tietysti koko alusta. Kattoluukun reunat voi myös olla ruosteessa. E24 on turhan hankalasti osin moninkerroin pellistä taivuteltu, ja potentiaalisia ruostepaikkoja riittää - eikä niitä pysty tutkimaan kunnolla autoa hieman purkamatta.

Mutta kun auton hintapyyntö ei ole mahdoton, niin on tuossa potentiaalia. Kannattaa kuitenkin varautua peltitöihin, varsinkin, jos meinaa autoa pidempään pitää.

Minulla on 11 vuotta sitten ostettu yksilö, jota silloin hitsattiin hieman. Nyt olisi vuorossa takakaarien laitto uusiksi. Elikkä hommaa kyllä riittää. Tekniikka sinänsä on ollut melko huoletonta, se näissä onkin paras puoli.

Bemaristissa ollut E24-historiikki on jossain päin nettiä, mutta en nyt googlammalla sitä löytänyt. Siinä olisi vähän tarkempia osto-ohjeita myös.

EDIT: Ja nyt myös historiikki löytyi:

s11.photobucket.com/user/Stahl-Ville/lib...isti%20-lehti%201-99
Viimeksi muokattu: 06.01.2016 20:30 : 135.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 07.01.2016 08:35 #2640

  • art-b
  • art-b hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 6
Hei 135, kiitos vastauksestasi ja linkistä historiikkiin. Kylkilistojen puute, helmojen maali ja spoileri on hyviä huomioita. Omaa silmääni ne ei tällä hetkellä kovasti häiritse, kun en oo osannu kiinnittää niihin huomiota kokemuksen puutteessa. Tulevaisuudessa ne varmaankin alkaa sattumaan silmään. Onkohan kylkilistoja ja alkuperäistä spoileria (minulle ei ihan selvinnyt historiikista, että kuuluuko tähän vm79 spoileri) hankala hankkia? Ne on ehdottomasti kyllä puutteita mitkä otan nyt huomioon.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 07.01.2016 21:53 #2643

Hieman kun vertaa toiseen punaiseen E24:ään, niin alkaa listojen puute oikeasti näkymään:
huutokaupat.com/fi/v/246800

Tuossa huutokaupan autossa olisi kyllä aika paljon laitettavaa jos siitä oikein siistin haluaisi, mutta museorekisterissä se on silti. Ilmoitukselle silti plussat runsaista kuvista. +++

Taitaa niitä listoja saada Wallothneschiltäkin. Harmi kun tuosta nettiauton kaksnelkusta ei ole kuvia konehuoneen puolelta.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 08.01.2016 18:43 #2644

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 85
Jos haluaa nähdä miltä E24 voi myös näyttää, niin tästä vaan selaamaan kuvia:

www.facebook.com/photo.php?fbid=10208530...18115&type=3&theater
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 09.01.2016 07:37 #2647

  • art-b
  • art-b hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 6
Hei 135,

mulla ei aukea toi linkki.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 09.01.2016 07:39 #2648

  • art-b
  • art-b hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 6
Kiitti vastauksesta youngtimer,

Tuo huutokaupan auto on kans aika houkutteleva, mutta karsastan kyllä aika paljon tuota korisarjaa. Toimiiko nuo yleensä sillä tavalla, että korisarja tulee vaan alkuperäisen päälle, eli voiko sen purkaa helposti?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 02.05.2016 12:10 #3224

Jos asia on vielä ajankohtainen, voi minuun ottaa yhteyttä. Koitan mahdollisuuksien mukaan olla avuksi E24-tyyppiä koskevissa kysymyksissä.
Viimeksi muokattu: 19.04.2017 14:26 : Juha Heikkilä.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

vm79 635 CSi 02.05.2016 14:11 #3225

  • art-b
  • art-b hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 6
Hei Juha,

kiitos tarjouksesta. Asia ei ole nyt ajankohtainen, mutta otan yhteyttä, jos se tulee taas ajankohtaiseksi.

ystävällisin terveisin,

Artturi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.251 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top