Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Aikas erikoinen kuussatku myynnissä...

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 18.01.2015 10:09 #225

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 85
Mikähän lie tämän auton tarina? Joku laittanut M-koriin 2.8 litraisen automaatin. "Ei muutosprosentteja". No sittenhän siihen voisi päivittää sentää 3.5 litraisen tilalle... Nimittäin 2.8 tomaattina ei kovin kulkeva laite ole. Voi käydä vaikka niin, että menee vielä kori kovempaa kuin kone :)

Varmaan suunnilleen kovin korinvaihtohintapyyntö mitä viimeiseen 20 vuoteen muistan...

www.nettiauto.com/bmw/628/6967508

Ja jos tuohon on luottamista, niin joku olisi aikoinaan ostanut normipenkit M:ään, mutta silti niissä on M-logo. Ihme vaan, että miksi ei sitten saman tien sporttipenkkejä. Vai onko maksajalla ollut niin iso ahteri, että on sporttipenkki ahdistanut? Se nimittäin on jossain määrin kapea kuitenkin.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 18.01.2015 15:25 #250

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 85
Kiinnostavaa tuossa on myös se, miten tuo korinvaihto on tehty. Ilmoituksen mukaan käsitän, että auto kulkee 628i:n valmistenumerolla, ja ilmeisesti todellakin vain kori on vaihdettu M:stä. Noissahan on hieman eroja raideväleissä ja jopa akselivälissä! Mutta helpoin tuo lienee tehdä vain kori vaihtamalla, jolloin alusta, jarrut sun muut pelaa yhteen koneen ja voimansiirron kanssa. Jotain jumppaa saattaa olla, että M-koriin saa 628:n kiinni, jotain eri kiinnityksiä.

Prosentteja ei ole mainittu, eikä niitä ole rekisteriotteessa, mutta olisi tietysti mielenkiintoista tietää mitkä ne oikeasti olisivat. Penkit lienee M:stä, mittaristo on 628:sta. Ja onkohan akku nyt sitten moottoritilassa vai M-tyyliin tavaratilassa.

Ilmoituksessa sanotaan, että tuotu Suomeen 1989. Siis mikä, M-kori vai kanta-auto? Ilmeisesti koria tarkoitetaan, ja kanta-auto olisi rekisteröity Suomeen jo -86.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 18.01.2015 22:26 #257

  • TiK
  • TiK hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 13
Niin paljonkohan tuossa oikeasti m635 mallia on muuta kuin etu- ja takaspoileri, joita on saanut malliin kuin malliin optiona? Hieman kuintenkin haiskahtaa myyjän hehkutukselta, jolla yritetään saada hieman lisähintaa. Alkuperäinen erittäin hyväkuntoinen 628 voi hyvinkin olla tuon arvoinen, ja palapeli on aina halvempi. Ja kyllä noita erinomaisia 6-sarjalaisia on Suomessa monta, mutta ei usien myynnissä.

Ulkopuolella peilit on perusmallista, sillä m-mallin peilikopat on maalattu korin värisiksi. M-mallin koriväriset lokarin levikkeet puuttuvat myös, mutta toki auton on saanut tilattua ilman niita, jos vakiopyörillä on tilauksen tehnyt, mikä oli aika harvinaista. Mittaristo ei ole m-mallista kuten sanoit, eikä sen puoleen rattikaan. Lisäksi ajotietokone on mallia lämpömittari, kun oikeassa Ämmässä on aina suuri tietokone. M-malliin on saanut perusistuimet tehdastilauksena, mutta tällöin ne ovat sähkösäätöidoillä.

Se, onko kori m-mallista alunperin selviää alustanumerosta helposti.
#826

F15 X5 40e '15, E24 m635CSi '84

edelliset E34 518i '92 , E34 525i '89 , E39 530i '01 , E83 X3 3.0iA '04 , E83 X3 3.0iA '04 , E61 530XdA '05 , E23 735i '79, E70 X5 3.0d '07, E70 X5sd '08
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 20.01.2015 07:21 #273

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 85
Katsoin ensin että tuossa autossa olisi M-levikkeet pyöränkaarissa, mutta ei siinä taida ollakaan. Ihminen näkee mitä olettaa näkevänsä :)

Elikkä M:ää ei taida olla mitään muuta kuin etuspoileri, eikä siinäkään ole sumareita paikoillaan - ehkä M:ää sai ilmankin.

Tuota takaspoileria sai muihinkin malleihin, ja M:ää tehtiin myös aiemmilla spoilereilla.

Normipenkkejä lienee tehty M-logolla? Vai onko nekin jälkeenpäin liimattuja/tikattuja penkkeihin? Jotenkin ne ei näytä kovin siisteiltä, mutta kuvasta ei näe kunnolla.

Ja ehkä mustia puskureita sai ilman mustia ikkunankehyksiä. Enempi kuitenkin epäilen, että ovat jälkeenpäin maalatut puskurit.

Miten vaan, niin maassamme on kyllä aika monta siistimpääkin yksilöä.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 20.01.2015 10:51 #276

  • jaridebner.com
  • jaridebner.com hahmo
  • Offline
  • Senior Member
  • Bemareilla vuodesta 1987
  • Viestejä: 56
Myyjä sanoo
Korinvaihto: alkup. 628 CSiA M635CSi korilla

Suomennettuna
Myydään alkup. BMW 628 CSiA
johon vaihdettu
M635CSi kori

Miksi joku vaihtaisi tuohon pikkukoneiseen arvokkaamman mallin korin, eikä M koriin ehjän tekniikan?
Ainakin yksi tilanne on jossa näin voisi tehdä, 628 kolaroitu tohjoksi
löytyy paljon vanhempi 635 loppuunajettuna ja tekniikka hajalla.
Mietitään, että uudemmasta vuosimallista papereissa saa enemmän rahaa myydessä - siis tehdään 628 CSiA:n papereilla 628 CSiA takaisin kuntoon.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 24.01.2015 15:14 #374

  • Kharon
  • Kharon hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 32
Tai 628 ruostunut muruiksi: Ei liene tavaton ilmiö kun Karmannin koritehdas ei pahemmin ruostesuojauksia harrastanut, nimim. 2 Karmannia.

Autoja, jossa kattopilarit ruostuvat sisäpuolelta puhki kun tehdas ei ole viitsinyt maalata niitä ollenkaan, liima, huopa ja sisäverhoilu vain. (Ei siis BMW:tä, siitä en tiedä..)

Erikoinen joka tapauksessa.
750i, -87 & 750il, -89 & muuta kalustoa
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 23.03.2015 10:01 #984

80-luvulla tehdyissä korinvaihdoissa on alkuun tullut prosentit melko tappiin pelkästä korikehikon vaihdosta, jonka takia tuohonkin on varmasti jäänyt tuo 628:n tekniikka. Siihen aikaan tehdyissä korinvaihdoissa yms. muutoksissa prosentit ajan myötä nollaantuivat joten useampaan yksilöön on voitu jälkeenpäin vaihtaa korin lisäksi mm. tekniikka.

Ja yleensähän nämä korinvaihdot on kokenut muutokset ainoastaan tekniikan osalta (kone siis kanta-autosta) ja uusi runkonumero meistetty koriin. Minulla on pari korinvaihto mersua ollut (W123 farmareita), joista toinen oli periaatteessa täysin alkuperäinen tekniikkaa myöten, ainoastaan uusi runkonumero taottu konehuoneeseen. Toinen tapaus oli kokenut tekniikan vaihdon dieseliksi, mutta se kulki korin omalla runkonumerolla eikä kanta-autosta ollut mitään tietoa :lol:
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Aikas erikoinen kuussatku myynnissä... 28.07.2015 14:55 #1932

....... huti
Viimeksi muokattu: 28.07.2015 15:07 : Juha Heikkilä.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.252 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top