Jossain 180 tkm hujakoilla tuli vaihdettua.
Castrol SAF-XO (nykyisin Castrol Syntrax Long Life 75W-90) = orkkis öljy
Voi myös käyttää lukollisiin tarkoitettua SAF-XJ (Syntrax Limited Slip 75W-140), jossa parempi korkean pään pintapaineen kesto.
No nythän taisi käydä niin, että myyjä myi mulle väärän öljyn. En nimittäin muistanut muuta kuin Castrol ja 75w-90. Niitähän oli useita sortteja, joten kysyin varaosatiskiltä. Kaveri oli sitä mieltä, että kädessäni ollut pullo
www.motonet.fi/fi/tuote/590091/Castrol-S...-vaihteisto-peraoljy olisi juurikin oikea tuote.
Nyt kun varmistin asian vielä tästä keskustelusta ja Motonetin omilta sivuilta, taidan mennä vaihtamaan pullot. Motonetin sivuilla lukee, että SAF-XO on ainoa peräöljy, jota BMW suosittelee. Miksei myyjä myynyt minulle sitä? Litrahinnassakin on iso ero, SAF-XO maksaa 42,90 ja tuo Syntrax 19,90. Kai noissa muitakin eroja on, kuin rahat pois penarimieheltä.
Ja vielä kysymys. Hain Laakkoselta uudet proput. Niissä on sellainen muutaman millimetrin levyinen tasainen kaulus. Onko tämä se Viton O-rengas? Eli toimiiko tuo sellaisenaan, vai onko uusittava vielä joku prikkatiiviste? Liitekuvassa osat 5 ja 6.