Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

"Savutus" 17.03.2017 11:42 #4859

Auto on e60 vm- 05 bensa, ongelma on että kun vähän enemmän antaa kierroksia/kiihdyttää vähän reippaamin, niin rupee pakoputkesta tulee sinistä savua, ihan reippaasti.. ja jos sammuttaa auton ja käynnistää heti uudestaan, niin kauhea pölähdys tulee putkesta.. mutta heti kun normaalisti ajaa, niin ei minkäänlaista savutusta..

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

"Savutus" 19.03.2017 22:58 #4869

Moi.
Miten sulla käy jos normaalin ajon jälkeen pysähdyt ja annat käydä joutokäyntiä jonkin aikaa. Alkaako pikkuhiljaa savuta ja siitä kun lähtee liikkeelle, niin savuttaa kovasti. Mulla kävi noin E60 bensakasilla. Syynä kovettuneet venttiilinvarren tiivisteet. Normaalisti ajaen ei savuttanut lainkaan. N62B44-moottorille tuo on ihan tyyppivika, mutta en sitten tiedä riivako se muitakin Bemarin bensakoneita. Mikä moottori autossasi on?
E60 545i -04

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

"Savutus" 20.03.2017 06:35 #4870

mulla ei savuttele muuten, mutta sitten kun antaa reilusti kierroksia...niin sitten sitä sinistä savua riittää...mutta ei tee aina..moottori on:n52b25a

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

"Savutus" 20.03.2017 10:08 #4871

Helpointa olisi aloittaa huohotuksesta = kaikki huohotusputket syyniin, ja disat (oliko 2 kpl) samalla tarkastukseen
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

"Savutus" 20.03.2017 20:51 #4875

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 316

Helpointa olisi aloittaa huohotuksesta = kaikki huohotusputket syyniin, ja disat (oliko 2 kpl) samalla tarkastukseen


Kuinka DISA vaikuttaa öljyn polttamiseen ja siniseen savutukseen? Eikös DISA kuitenkaan vaan ohjaa läpällä imusarjan kanavistoa, ja määrää kuinka pitkän matka imuilma kulkee kussakin tilanteessa palotilaan mennessä.

Tosin hyvähän niiden toimintakunto on tarkistaa joskus, varsinkin jos käynnissä on vähänkin epämääräisyyttä.

Savutuksen syitä voi siis olla
- viallinen huohotin
- kovaksi korppuuntuneet venttiilin varren tiivisteet / ohjurit
- jumiutuneet männänrenkaat

Jos autolla on ajettu joku liki 200 000 km eikä huohottimeen ole vielä koskettu, voisi kuvitella sen olevan huollon tarpeessa. Ne eivät ole ikuisia.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

"Savutus" 21.03.2017 08:08 #4878

-Juu autolla juuri ajettu se 200.000km, eikä ole huohottimeen koskettu, no ite kun en näistä oikein mitään tiedä, niin kai se olisi johonkin tohtorille vietävä, jos se osaisi jotain sanoa/tehdä..

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.162 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top