Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 30.12.2016 20:52 #4410

Vaihdettiin huollossa tulpat ja sen jälkeen on käynyt kolmella sylinterillä. Löydettiin viallinen sytytyspuola, joka uusittiin.
30 km ajon jälkeen sama vika uusiutui ja "vikavalot" palaa. Ilmoittaa testerissä vuorotellen 2. tai 3. sylinterin vikaa. Kaksi puolaa uusittu ja vika ei häviä. Johtosarjojakin testailtu, eikä niissäkään näyttäisi olevan mitään. Mikä voi olla vikana?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 30.12.2016 21:18 #4411

  • Tomis
  • Tomis hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 9
Onko varmasti oikeat ja ehjät tulpat? 2009 2L 180hp koneessa ainakin tarjosivat huollossa vääriä tulppia. Marmorilta sai oikeat erittäin pitkät ja erikoiset tulpat kuten n20 koneissa muutenkin.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 30.12.2016 22:03 #4413

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 122
Tomis kirjoitti:
2009 2L 180hp koneessa

Mikä Bemari kyseessä???
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 31.12.2016 18:32 #4415

Kone on N43-B20A vm 2008 ja 170 hv. Tulpat on samanlaiset kuin aiemmat vaikka ei niissä lue bmw.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 15.01.2017 12:13 #4512

  • 1286
  • 1286 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 1
Tarkista jakoketju. Venynyt ketju aiheuttaa kyseisiä oireita.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 08.09.2017 21:17 #5487

  • Pepenius
  • Pepenius hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 1
Joudut uusimaan ruiskusuuttimia. Koska tämä N43 on suoraruiskutus ovat suuttimet suoraan sylinterin palotilassa ja alkavat vuotamaan/likaantuneet. Ainoastaan merkkiliikkeen tietojärjestelmät pääsevät riittävän syvälle. Nämä ei merkkiliikkeen Bosch laitteet eivät pääse riittävän syvälle järjestelmään. Minulla kävi juuri samalla lailla, vaihdon tulpat ja sen jälkeen alkoivat käyntihäiriöt. Merkiliikkeessä laittoivat koneeseen ja kertoivat kahden suuttimen olevan huonossa kunnossa. Pyysin vaihtamaan ne ja sen jälkeen ei ole ollut enää ongelmia. Suuttimia ei ollut saatavana tarvikkeena ainakaan 2 vuotta sitten. Hinta n.250€/kpl+ vaihtotyö. Ne täytyy säätää/ohjelmoida oikealle määrälle joten en kannusta tekemään hommaa itse.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 11.09.2017 15:28 #5492

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 122
Pepenius kirjoitti:
Ainoastaan merkkiliikkeen tietojärjestelmät pääsevät riittävän syvälle. Nämä ei merkkiliikkeen Bosch laitteet eivät pääse riittävän syvälle järjestelmään.

Melkein oikein. Eli kahdelta toiselta Bmw foorumiilta löytyy useampikin foorumilainen (saattaa kirjoitella jopa täälläkin),joilta löytyy kyllä "tehtaan testeriä" vastaavat softat. Ja tietotaitoa huomattavasti enemmin kuin "Laakkosen tiskillä". Eli jos nopeammin ja halvemmalla haluaa selvitä,niin sinne vaan kirjoittelemaan. Ja tällöin kannattaa mainita paikkakunta,jossa apuja etsitään. Nuo sällit pystyy monia hommia "korjaamaan" etänäkin tarvittaessa,jos itseltä löytyy tarvittavia johtoja yms. läppäriin. Eli vikakoodien lukua ja mahdollisia koodailuja auton mallista riippuen. Suosittelen.
Viimeksi muokattu: 11.09.2017 15:31 : HKM.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.233 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top