Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Onko järkee vai ei? Koneen ohjelmointi.

Onko järkee vai ei? Koneen ohjelmointi. 24.01.2016 14:38 #2727

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
Onko kenenkään mielestä E87 2008 116i:n koneen ohjelmoinnissa pointtia? Lupaavat noin 10 % lisää tehoa ja vääntöä. Hinta noin 500 €, joka saavutettuun hyötyyn nähden kuulostaa vähän kalliilta.

www.motorcom.fi/bmw.html

Lupaus on lupaava:

"MOTORCOMin optimoinilla alkuperäinen ohjelma vaihdetaan kehittyneempään. Se lisää moottorin suorituskykyä turvallisesti. Moottorintoimintaa optimoidaan, jolloin moottorin voima kasvaa ja esimerkiksi auton ohituskiihtyvyys paranee. Optimoinnilla moottorin polttoainekulutus lisäksi pienenee."
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Onko järkee vai ei? Koneen ohjelmointi. 26.01.2016 19:52 #2742

  • lgr122
  • lgr122 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 65
Järkeä? Tuohon en tiedä vastausta, mutta jos ei muutoskatsasta, niin voi saada tehokkaamman auton, alempitehoisen veroilla ja vakuutusmaksuilla.

Omassa 118D:ssä on tehty tuommoinen vastaava ohjelmointi (122hp -> 155hp), ja voimaa on ihan mukavasti käytössä.
Se oli jo ostettaessa, ehkä itseltä olisi jäänyt tekemättä, mutta saa se nyt olla tuommoinen.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Onko järkee vai ei? Koneen ohjelmointi. 28.01.2016 07:14 #2756

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
Bensakoneessa lupaavat vain 122 -> 135, eikä ole tietoa miten eri kierrosluvuille tehoa tulee. 1.6 koneella ajetaan kaupungissa pääosin 1500 - 2500 rpm, ja voi olla että tuolle alueelle ei tule paljoakaan tehoa eikä vääntöä lisää. Pitäisi pyytää tuolta viritysputiikilta käyrät nähtäväksi.

Tuohon noin 10 % parannukseen nähden pyydetty 500 € hintaa tuntuu sen verran kovalta, että varmaan jää meikäläiseltä väliin tässä vaiheessa. Joku 300 € olisi vielä tuosta hyödystä perustellumpi maksaa. Sekin hinnoittelussa on vähän hassua, että hinta on sama siitä riippumatta, kuinka paljon tehoa tulee lisää.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Onko järkee vai ei? Koneen ohjelmointi. 28.01.2016 14:25 #2757

  • lgr122
  • lgr122 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 65
Juu, ainakin 116i:n kohdalla hinta on aika suolainen saavutettuun hyötyyn nähden.
Firmahan tietysti hinnoittelee vain sen kannalta, että paljonko vaivaa ohjelmoinnista on.
Työn määrä lienee aika sama, automallista riippumatta.

Tietysti, jos teholla on niin paljon merkitystä, niin pienitehoisimman ostaminen on ollut jo alusta lähtien väärä päätös.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Onko järkee vai ei? Koneen ohjelmointi. 28.01.2016 19:39 #2760

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
Siinä mielessä olen kuitenkin autoon tyytyväinen, että se oli 1) sopuhintainen 2) pitäisi kuluttaa suht vähän.

Kohta 2) ei mielestäni ole aivan toteutunut, yllättävän paljon kuitenkin vie.

Suorituskyky on kaupunkiolosuhteisiin tällaisenaankin varsin riittävä: lähes aina ajelen yksin eikä ole mitään ylimääräistä kuormaa mukana. Ja onhan suorituskyky selvästi parempi kuin esim. E30 316i ja E36 316i Coupe tai varsinkin E28 518i, jotka on aiemmin toimineet työmatka-autoinani.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.206 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top